۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
بازگشت قیمت خودرو به روند نزولی

شاخص کل قیمت خودرو بورسان امروز با افت ۰.۳ درصدی بیشترین کاهش از ۳۰ مرداد را تجربه کرد تا ثبات هفته گذشته خودرو بشکند.

فردای اقتصاد: امروز شاخص کل قیمت خودرو بورسان (که تغییرات قیمت سبدی از خودروهای صفر ایرانی و چینی در بازار کشور را دنبال می‌کند) افت ۰.۳ درصدی داشت که بیشترین کاهش آن از ۳۰ مرداد (حدود یک هفته اخیر) محسوب می‌شد. این اتفاق در حالی افتاد که امروز بازار ارز هم روند نزولی نداشت و دلار حتی رشد هر چند اندک ۶۰ تومانی را تجربه کرد و به ۲۸۶۶۰ تومان رسید.

قیمت خودرو اگرچه با روند نزولی اخیر دلار (نزول از حدود ۳۲ هزار تومان تا کف ۲۸ هزار تومان) نزولی شد اما بازار خودرو در رکود و حالت انتظاری به سر می‌بُرد و نوسانات کمتری را نسبت به نرخ ارز تجربه می‌کرد. البته بخشی از این حالت رکودی به دلیل انتظار برای آزادسازی واردات خودرو و همچنین حذف قرعه‌کشی نیز هست.

اما در هفته گذشته با توقف سقوط آزاد دلار، بازار خودرو هم از همان روند نزولی تدریجی خود کناره‌گیری کرد. تا امروز که بار دیگر برخی از خودروها شاهد افت‌های جزیی شدند. این کاهش قیمت در خودروهای داخلی که رندتر هستند (بیشتر معامله می‌شوند) جدی‌تر بود. به نحوی که شاخص قیمت خودروهای داخلی بورسان ۰.۴ درصد افت داشت در حالی که شاخص قیمت خودروهای چینی تنها ۰.۱ درصد کاهش یافت.

بازگشت قیمت خودرو به روند نزولی
شاخص کل قیمت بورسان امروز افت ۰.۳ درصدی داشت

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار