۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
«متا» رقیب جدید توییتر را عرضه می‌کند

در حالی که آینده توییتر بعد از مالکیت و مدیریت ایلان ماسک بر آن نامشخص است شرکت متا (فیسبوک) هم به دنبال ساخت یک پلتفرم مشابه توییتر است. 

فردای اقتصاد - در حالی که آینده توییتر بعد از مالکیت و مدیریت ایلان ماسک بر آن نامشخص است شرکت متا (فیسبوک) هم به دنبال ساخت یک پلتفرم مشابه توییتر است. 

این اپلیکیشن جدید قرار است تابستان امسال عرضه شود و نزدیکی سیستمی به اینستاگرام احتمالا آن را برای کاربران اینستاگرام جذاب خواهد کرد. 

شرکت متا قرار است این اپلیکیشن را به صورت مستقل عرضه کند و کاربران با تایید هویت اینستاگرام می‌توانند در آن ثبت نام کنند و نام کاربری اینستاگرام آنها برای این سرویس میکروبلاگینگ حفظ خواهد شد. 

این رقیب جدید توییتر ویژگی غیر متمرکز خواهد داشت و از این بابت شبیه دیگر رقیب اصلی توییتر در این روزها یعنی بلواسکای است (Blue Sky) که توسط جک دورسی بنیانگذار توییتر تاسیس شده است. 

شبکه بلواسکای فعلا به صورت دعوتنامه کار می‌کند و هنوز کاربران زیادی ندارد اما در همین مدت کم هم سروصدای زیادی ایجاد کرده است و گفته می‌شود ۱.۲ میلیون کاربر در لیست انتظار ثبت نام این شبکه قرار دارند. 

دیگر رقیب توییتر در این زمینه اپلیکیشن Mastodon است. 

متا قرار است ابتدا این سرویس را برای برخی افراد مشهور مانند ورزشکاران، کمدین‌ها و بازیگران فعال کند و مزیتی که نسبت به رقبای دیگر مثل بلواسکای و Mastodon دارد این است که شرکت متا به صورت پیش‌فرض دارای چندین میلیارد کاربر روی پلتفرم‌های اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ است. 

بنا به اطلاعات درز کرده درباره این اپلیکیشن همانند توییتر در این سرویس هم محدودیت کاراکتر برای هر پست وجود دارد و این محدودیت ۵۰۰ کاراکتر است. سایر ویژگی‌های آن مانند توییتر است مثل امکان آپلود کردن عکس و گذاشتن لینک و امکان پست مجدد کاربران دیگر. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار