برنامه کامل بورسان ۰۲ خرداد ۱۴۰۲

نقش موسسات رتبه‌بندی در توسعه بازار سرمایه

احسان حریرچی، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری و قاسم محسنی دمنه، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
نقش موسسات رتبه‌بندی در توسعه بازار سرمایه

بورس امروز توانست روند مثبتی که از روز گذشته آغاز شده بود را ادامه دهد و شاهد تقاضای خوبی در سطح بازار به خصوص در برخی از گروه‌های با ارزش بازار کوچکتر بودیم.

فردای اقتصاد: بورس امروز توانست روند مثبتی که از روز گذشته آغاز شده بود را ادامه دهد و شاهد تقاضای خوبی در سطح بازار به خصوص در برخی از گروه‌های با ارزش بازار کوچکتر بودیم. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری توانست روز سبزی را سپری کند و بازدهی مثبت ۰.۵۳ درصدی را به ثبت برساند تا بار دیگر خود را به محدوده ۲.۳۳۰ میلیون واحدی برساند. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن که به واسطه معاملات خوب کوچکترها توانست عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد، با افزایش ۱.۸۴ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز طی روز جاری با بهبود نسبت به روز گذشته عدد ۱۳۰۸۰ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد ورود پول ۲۶۰ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم که نسبت به دیروز کاهش قابل توجهی داشت.

در بخش اول برنامه امروز همراه با احسان حریرچی، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری به مرور وضعیت بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم نیز میزبان قاسم محسنی دمنه، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان بودیم و جایگاه موسسات رتبه‌بندی در بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    سلام آقای شاهرخ شریعتی چرا دیگر تشریف نمی آورند؟
    • م.خداجو IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      درود بر شما/ شاهرخ خان عزیز معمولا در مواقعی که بازار سرمایه و صنایع مختلف نیاز به تحلیل دارند تشریف می آورند. واقعا شاهرخ خان یه دونه است کاربلد و راست گو ....
  • سعید احمدخانی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    چرا دیگر گزارشهای کدال مطرح نمیشود.وشرکتها برحسب گروه مقایسه نمی شود
  • 2m1400 IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    با سلام و سپاس از برنامه خوب بورسان. اطلاعات مهم و مفیدی توسط کارشناس اول برنامه ارایه شد. ممنون
  • م.خداجو IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    درود بر شما / به نظر من دلار یکی از محرکهای صعود بازار سرمایه است چون بعد از سال ۱۳۹۹ وقتی از ۲۰ به ۴۰ رسید شاخص نزولی بود و بدترین روزهای بورس رود. اصلی ترین محرک و فرمول صعودی بازار سرمایه فقط (اراده) تا سیاستگذار که همون سهامدار عمده (دولت) می باشد اراده نکنه بورس حرکت نمی کنه ...
  • م.خداجو IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    در وضعیت فعلی هدف نگه داشتن شاخص در همین محدوده می باشد در هر گروهی هر چی تقاضا میاد حقوقی ها عرضه می کنند و سهام را سرکوب، وقتی به معاملات گروه خودرو دفت می کنیم خصوصا خودرو و خساپا این مسئله رو بطور وضوح شاهد هستیم. ولی نهایتا سیاست کنترلی افتادن از اونور بام می باشد و بازار راه خودش رو خواهد رفت.