۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
آیا رمزارزها بر بحران اقتصادی پیروز خواهند شد؟

بیت کوین از دل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ ظهور کرد و هدف آن ارایه سیستم مالی به دور از مشکلات فعلی بود. به نظر می‌رسد کریپتوکارنسی نیز در حال حاضر درگیر مشکلات اقتصاد کلان شده و باید دید در آینده موفق خواهد شد که راه دیگری را در پیش گیرد.

فردای اقتصاد: در دو هفته اخیر بیت کوین و بازار رمزارها تقریبا در شرایط باثباتی قرار داشته‌اند. به نظر می‌رسد بازار در یک فاز بلاتکلیفی قرار دارد و قدرت خریداران و فروشندگان با هم برابر است.
داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد شرایط چندان به نفع بازارها نیست، احتمال ورشکستگی بانک‌ها همچنان وجود دارد. انتظارات از احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره حکایت دارند و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۲۳ نرخ بهره در روند نزولی قرار نگیرد. در کنار موارد اشاره شده، رکود اقتصادی کشورها را تهدید می‌کند. در نهایت احتمال نکول بدهی‌های ایالت متحده و مهلت حدودا یک هفته‌ای برای افزایش سقف بدهی‌ها، خطر دیگریست که بر بازارها سایه انداخته‌ است. با وجود چنین شرایطی رشد بلند مدت قیمت بیت کوین دور از ذهن است. اما بیت کوین از دل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ ظهور کرد و هدف آن ارایه سیستم مالی به دور از مشکلات فعلی بود. به نظر می‌رسد کریپتوکارنسی نیز در حال حاضر درگیر مشکلات اقتصاد کلان گشته است و باید دید در آینده موفق خواهد شد که راه دیگری را در پیش گیرد یا خیر.

در برنامه این هفته برنامه فردای کریپتو به بررسی داده‌های تکنیکال و آنچین بیت کوین پرداخته شد. با توجه به شرایط تکنیکال بیت کوین، به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت احتمال افزایش قیمت بیش از کاهش آن است. اما در دید بلند مدت‌تر بیت کوین دریک کانال نزولی قرار دارد که برای غلبه بر آن نیازمند شکست سقف این کانال نزولی است.

داده‌های آنچین نیز خبر از یک روند انباشت سرمایه دارند. هولدرهای بلند مدت و نهنگ‌ها مصمم به افزایش دارایی‌ها هستند، از طرف دیگر هولدرهای کوتاه مدت تمایل بیشتری به سیو سود نشان داده‌اند. شرایط کلی بازار خبر از کاهش عرضه نسبت به گذشته و احتمال افزایش قیمت در کوتاه مدت دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمدرضا IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    بخش پرونده ویژه و سنتیمنت رو لطفا بزارین.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار