۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳
خبر فوری: خطرناک‌ترین رقیب‌ ترامپ با حمایت «ایلان ماسک» می‌آید
ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا/ عکس: رویترز

ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را در جریان یک رویداد توییتری با حضور ایلان ماسک، بامداد پنجشنبه به وقت تهران آغاز خواهد کرد.

فردای اقتصاد: چندین منبع نزدیک به شبکه خبری ABC آمریکا خبر دادند که ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خود را در جریان یک رویداد رسانه اجتماعی با حضور ایلان ماسک، چهارشنبه شب به وقت ایالات‌متحده آغاز خواهد کرد.

دیسانتیس اعلام خواهد کرد که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در یک برنامه زنده است که به صورت صوتی از توییتر در ساعت ۶ بعد از ظهر ( ۱:۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه به وقت تهران) پخش خواهد شد. منابع نزدیک به ای.بی.سی گفتند مدیریت این گفتگوی توییتری را دیوید سکس، از نزدیکان ایلان ماسک برعهده خواهد داشت.

اواخر روز چهارشنبه، دیسانتیس در برنامه‌ای در شبکه فاکس‌نیوز حاضر خواهد تا در مورد کمپین انتخاباتی خود صحبت کند. انتظار می‌رود که او این هفته به طور رسمی به کمیسیون انتخابات فدرال اعلام کند که وارد مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ می‌شود.
ماسک، میلیاردر برجسته حوزه فناوری که سال گذشته شبکه اجتماعی توییتر را خرید، گفته است که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از دیسانتیس حمایت کند.
خبر برنامه مشترک دیسانتیس و ماسک اولین بار توسط شبکه ان.بی.سی نیوز گزارش شد.
برنامه های فرماندار ایالت فلوریدا، برای شرکت در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری، در سال جاری تغییر کرد.
گمانه‌زنی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دیسانتیس احتمالا دیرتر کارزار انتخاباتی خود را به رسمی آغاز خواهد کرد، اما به دنبال حملات سنگین دونالد ترامپ، دیگر نامزد درون حزبی جمهوری‌خواهان و حملات دامنه‌دار و سنگین او به دیسانتیس، او تصمیم گرفت تا زودتر وارد مبارزات انتخاباتی شود و جای ماه ژوئن، اکنون وارد صحنه رقابت‌ها شود.

به گفته منابع آگاه، دیسانتیس، به جز رویداد توییتری خود در روز چهارشنبه، در حال برنامه‌ریزی برای اعلام رسمی آغاز مبارزات انتخاباتی خود، از شهر داندین، زادگاه مادریش در ایالت فلوریداست. گفته می‌شود این مراسم در روز ۲۹ مه، یعنی همزمان با «روز یادبود» برگزار خواهد اما برگزاری آن هنوز قطعی نیست.
فرماندار ایالت فلوریدا همچنین قرار است در یک رویداد دو روزه از شهر میامی آغاز خواهد شد در جمع کمک‌کنندگان مالی کمپین انتخاباتی‌اش حاضر شود.
ران دیسانتیس به عنوان مهمترین رقیب درون حزبی دونالد ترامپ شناخته می‌شود.
 نظرسنجی اخیر ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن پست نشان می‌دهد که دیسانتیس مهم‌ترین رقیب ترامپ در میان جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه است.

در میان شش نامزد شناخته‌شده، ترامپ ۵۱ درصد از آرای جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه را به خود اختصاص داده در حالی که دیسانتیس ۲۵ درصد آرا را به سمت خود جلب کرده‌است. با این حال، اکثریت  این افراد گفته‌اند چه ترامپ (۷۵ درصد) و چه دیسانتیس (۶۴ درصد) نامزد انتخابات شوند، برای آنان رضایت‌بخش است.
دیسانتیس هفته گذشته با حامیان مالی ستاد انتخاباتی و طرفدارانش تماس گرفت و به طور رسمی ترامپ را به چالش کشید.
او در همین زمینه به دو نفر که با آنان تماس گرفته‌ گفته‌است که در این مرحله سه نفر وجود دارند که صلاحیت حضور در مسیر انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند. رئیس‌جمهور جو بایدن، ترامپ و من. و در میان این سه نفر، دو نفر بخت پیروزی در انتخابات نهایی را دارند: من و بایدن. بر اساس همه داده‌ها در ایالت‌های چرخشی، وضعیت ترامپ مناسب نیست و احتمالاً این معضل برطرف نخواهد شد، زیرا مردم قرار نیست نگاه خود به او را تغییر دهند.»
روز سه‌شنبه، تیم ترامپ به خبر اعلام نامزدی دیسانتیس واکنش نشان داد.
یکی از مشاوران ترامپ به ای.‌بی.‌سی نیوز گفت: «اعلام آغاز رقابت‌های انتخاباتی از طریق توییتر برای ران دیسانتیس عالی است. زیرا او مجبور نیست با مردم تعامل داشته باشد و رسانه ها نمی­توانند هیچ سوالی از او بپرسند.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار