۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کمترین تورم در اروپا به کدام کشور رسید؟

روسیه کمترین تورم را در بین کشورهای اروپا دارد.

ایسنا و به نقل از بیزنس: میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه در مجمع تجاری شانگهای گفت که تورم در روسیه تا ماه مه به کندی ادامه یافته است و اشاره کرد که این شاخص درحال‌حاضر، پایین‌ترین میزان در اروپاست.

میشوستین گفت که در اوایل ماه مه، تورم نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۳ درصد کاهش یافت و این کمترین رقم در بین تمام کشورهای اروپایی است. این شاخص پس از کاهش شدید به ۳.۵۱ درصد در ماه مارس از ۱۰.۹۹ درصد در فوریه به ریزش خود ادامه داد و درحال‌حاضر بسیار کمتر از هدف پنج درصدی دولت برای سال است.

سوئیس در ماه آوریل ۲.۶ درصد تورم را ثبت کرد که پس از روسیه دومین نرخ پایین تورم است. بزرگترین اقتصاد منطقه، آلمان، شاهد رشد قیمت‌ها با نرخ ۷.۲ درصد، فرانسه ۵.۹ درصد، ایتالیا با ۸.۲ درصد بود و تورم سالانه برای منطقه یورو هفت درصد ثبت شد.

میشوستین همچنین اعلام کرد که نرخ بیکاری روسیه به ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

نخست‌وزیر روسیه اظهار کرد که اقتصاد روسیه علی‌رغم فشار تحریم‌های غرب در مجموع در حال رونق است و موسسات اعتباری، ارز و بازارهای سهام به دلیل زیرساخت‌های ملی پرداخت و تسویه به خوبی عمل می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت برنامه‌های بزرگی را برای نوسازی زیرساخت‌ها در مناطق برای کمک به مشاغل محلی اجرا کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها