۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
نیاز بورس تهران به استراحت تکنیکالی

در برنامه بورسان شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی روند بازار سهام و شرایط تکنیکالی شاخص و صنایع پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی روند بازار سهام و شرایط تکنیکالی شاخص و صنایع پرداختیم. شریعتی در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد که با توجه به شرایط موجود و وضعیت نمودارهای تکنیکالی، انتظار می‌رفت که بازار امروز شرایط خوبی را دنبال نکند زیرا اصلاح زمانی و قیمتی بازار سهام هنوز به پایان نرسیده است و از سمتی با توجه به ریزشی که اخیرا در قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی رخ داده و تلاطمی که همچنان در سمت سیاستگذاری اقتصادی کشور دیده می‌شود، گروه‌های بزرگ بازار تقاضای جالب توجهی را در معاملات روزانه خود شاهد نیستند و این موضوع باعث شده است که فعلا فروشندگان قدرت بیشتری داشته باشند.

شریعتی در پاسخ به این سوال که چرا بورس امروز واکنش چندانی به خبرهای برجامی روزهای گذشته نداشت عنوان کرد که مدتی است بورس تهران نسبت به خبرهای برجامی و اظهار نظرهای آن سمت بی‌تفاوت شده است زیرا به نظر می‌رسد که سیاستگذاران در برهه‌های مختلف به سمت سخنرانی در این زمینه حرکت می‌کنند و اقدام عملی خاصی را از آن‌ها شاهد نیستیم کمااینکه طرف آمریکایی نیز تاکنون بارها اعلام کرده است که در حوزه برجام اقدام جالب توجهی صورت نگرفته است، از این رو اهالی بازار سهام نیز این موضوعات رو همچون گذشته در رفتار معاملاتی خود لحاظ نمی‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به بررسی نمودارهای تکنیکالی صنایع مختلف بازار سهام، شاخص‌های اصلی تالار شیشه‌ای و بخشی از کامودیتی‌های مهم در بازارهای جهانی پرداخت. تحلیل‌های شریعیتی نشان می‌دهد که در اکثر صنایع احتمالا شاهد یک روند اصلاحی کوتاه‌مدت و نه چندان عمیق باشیم و پس از آن بورس تهران بتواند در اغلب گروه‌های خود یک روند صعودی جدید را طی کند. وی در رابطه با رفتار تکنیکالی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن اعتقاد داشت که احتمالا یک موج اصلاحی در پیش باشد این اصلاح ممکن است تا بازگشت به سقف قبلی نیز ادامه داشته باشد اما به طور کلی پیش بینی می‌شود که در میان‌مدت، بازار سهام بتواند به اهداف بالاتری دست یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار