۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
پیش بینی بورس فردا ۹ شهریور ۱۴۰۱

بورس تهران امروز با واگرایی شاخص‌ها همراه شد. آیا این روند فردا نیز ادامه خواهد داشت؟

فردای اقتصاد: برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس روز گذشته رخ داد و انتظار اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس امروز به طور واضحی با واگرایی شاخص‌های اصلی بازار سهام همراه بود و با وجود عقب‌گرد در هر دو نماگر، شاخص کل هم‌وزن توانست در نهایت فاصله خود را با محدوده منفی حفظ کند. ارزش معاملات امروز بار دیگر به زیر کانال ۳هزار میلیارد تومان سقوط کرد که تاییدی بر روز کم‌رمق بورس تهران به خصوص در گروه‌های بزرگ بازار بود. از سمت دیگر خروج پول نیز با شدت بیشتری نسبت به روز گذشته ادامه داشت و شاهد خروج ۱۳۹ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی بودیم.

صنایع و سهام کوچک همچنان مورد توجه فعالین بازار هستند و در بخش بزرگ بازار مدت‌هاست که کم‌تحرکی بالایی از سمت سهامداران دیده می‌شود. ریشه این موضوع را می‌توان در موارد مختلفی جستجو کرد که می‌تواند برای روزهای آتی نیز ادامه‌دار باشد. در ادامه با بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر روند روزانه، به پیش‌بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

روزهای سرخ بازارهای جهانی

چند روزی است که بازارهای جهانی حال و روز خوشی ندارند. این بازار که برای مدت‌ها یار بورس تهران در ریزش‌های سنگین بود، این روزها خود به بهانه‌ای برای کاهش نماگرهای بازار سرمایه تبدیل شده است.

بازارهای جهانی که از چهارشنبه هفته گذشته و پس از صحبت‌های رئیس فدرال رزرو و مسئولین بانک مرکزی اروپا درباره ادامه اقدامات سختگیرانه برای کنترل تورم به واسطه افزایش نرخ بهره، روند نزولی قدرتمندی را شروع کرده بودند، همچنان در مسیر کاهشی خود ادامه می‌دهند به طوری که مس با از دست دادن دوباره کانال ۸هزار دلاری، حوالی ۷۸۵۰ دلار نوسان می‌کند. نفت که به واسطه خبرهای اوپک پلاس و درگیری‌های اخیر عراق تا نزدیکی ۱۰۵ دلار صعود کرده بود، با کاهش بیش از ۳.۵ درصدی به مرز ۱۰۱ دلار به ازای هر بشکه رسیده است و دیگر کامودیتی‌ها نیز شرایط یکسانی را دنبال می‌کنند.

پیش بینی بورس فردا ۹ شهریور ۱۴۰۱
قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی

این فاصله ایجاد شده از سقف‌های چند ماه گذشته، مدتی است که به بهانه اصلی سهام بزرگ برای کاهش قیمت یا روند خنثی تبدیل شده و اجازه صعود پرقدرتی را به آن‌ها نمی‌دهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که معاملات فردای صنایع کامودیتی‌محور نیز تحت شعاع همین موضوع قرار بگیرند و از سمت دیگر برخی گروه‌ها و نمادهای کوچک بازار که ریسک‌هایی از این دست ندارند، همچنان مورد توجه قرار بگیرند.

نقطه حساس تکنیکالی شاخص بورس

نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص بورس از شرایط حساسی برای بورس تهران در روزهای آینده خبر می‌دهد. همانطور که در تصویر زیر پیداست، نمودار قیمتی و اندیکاتور RSI هر دو در محدوده‌ای مثلث مانند نوسان می‌کنند که طی روزهای گذشته با برخورد به سقف این مثلث درحال برگشت به سمت پایین هستند. در صورتی که شاخص کل بورس طی روزهای آینده کندل نزولی قدرتمندی را ثبت کند، احتمال ریزش به محدوده‌های پایین‌تر نیز وجود دارد و می‌تواند شرایط را برای برگشت به مدار صعودی سخت‌تر از قبل کند.

اندیکاتور ایچی‌موکو نیز شرایط خوبی را مخابره نمی‌کند. کندل‌های قیمتی با برخورد به خط کیجنسن واکنش منفی داده‌اند و خط تنکنسن و ابرکومو نیز گارد نزولی به خود گرفته‌اند که می‌تواند فشار عرضه‌ها را در روزهای پیش رو بیشتر کنند.

پیش بینی بورس فردا ۹ شهریور ۱۴۰۱
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

سیگنال منفی از روندهای روزانه

اگر به روند روزانه شاخص هم‌وزن نگاه کنیم، مشخص است که با وجود نوسانات زیادی که رخ داده، در نهایت قدرت عرضه‌ها بر تقاضا چیره شده و شاخص را به سمت پایین هدایت کرده است. این موضوع حداقل در ابتدای معاملات فردا نیز به تداوم فشار فروش خواهد انجامید و در صورت رخدادی مثبت می‌توان انتظار برگشت بازار را داشت. در سمت دیگر اما روند تعداد صف‌های خرید نشان می‌دهد که تقاضا همچنان در بازار وجود دارد و برخی از صنایع و سهام که بخش عظیم آن را نمادهای کوچک تشکیل می‌دهد، با حضور خریداران روبه‌رو هستند.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که با توجه به نکات گفته شده، بورس فردا شرایط سخت‌تری را نسبت به امروز خواهد داشت و عرضه‌ها در رقابت خود در مقابل تقاضا، از قدرت بیشتری برخوردارند.

پیش بینی بورس فردا ۹ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۹ شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    بورس بر ریل پرواز سوار شده و به زودی استارت آن زده خواهد شد. فردا هم بورس سبز ، مثبت و روند افزایشی خواهد داشت. این خط و این نشان.
  • مرد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    فردا ۱۰۰هزارواحد کاهش مواظب سرمایهایتان باشید دوست دار

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار