۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
زارع پور : کسی در کشور نیازی به آمازون و eBay  احساس نمی‌کند

وزیر ارتباطات که طی ماه‌های اخیر به دلیل افت سرعت اینترنت زیر انتقاد شدید کاربران قرار دارد معتقد است با وجود پلتفرم‌های داخلی در کشور دیگر کسی نیازی به آمازون و eBay احساس نمی‌کند.

فردای اقتصاد - وزیر ارتباطات که طی ماه‌های اخیر به دلیل افت سرعت اینترنت زیر انتقاد شدید کاربران قرار دارد معتقد است با وجود پلتفرم‌های داخلی در کشور دیگر کسی نیازی به آمازون و eBay احساس نمی‌کند.

وزیر ارتباطات که عمدتا سخنرانی‌ها و حمایت‌های خود را به حمایت از پیام‌رسان‌های بومی اختصاص داده این بار تاکید کرد که پلتفرمهای بومی قدرتمند در حوزه تجارت الکترونیکی در کشور وجود دارد و آنها را سرداران استقلال کشور نام گذاشت. 

زارع پور گفت: یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه در فضای مجازی تلاش کردند تا به دشمن نیازمند نشویم و به خاکمان را در این فضا به آنها ندهیم.»

زارع پور با اعلام حمایت تمام قد از سرویسهای بومی مانند پیام‌رسان‌ها افزود: اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج وجود دارد که این قابلیت به مردم معرفی شود و گفته شود نیاز ندارند برای ارتباط چند پیام‌رسان را نصب کنند، بلکه هر پیام‌رسانی که بیشتر استفاده دارند را نصب می‌کنند و هر کسی که با آنها کار داشته باشد، از طریق سایر پلت‌فرم‌ها و با استفاده از این قابلیت می‌تواند به آنها پیام بفرستد.

مشکل تغییر ساعت همچنان ادامه دارد

وزیر ارتباطات درباره بروز چالش بعد از عدم تغییر ساعت رسمی برای برخی دستگاه‌های الکترونیکی گفت: اگر به سایت بین المللی تنظیم ساعت مراجعه کنید، مشاهده می کنید که از شهریور سال گذشته بحث عدم تغییر ساعت انجام شده بود و در سایت وجود دارد.‌ از ثانیه های اول سال ۱۴۰۲ تمام سرورهای جهانی ساعت دقیق را نشان دادند؛ مساله‌ای که اشاره شد، به فناوری برخی گوشی‌ها مربوط است که نیاز به به‌روزرسانی دارد و تولیدکننده گوشی باید این کار را انجام دهد. شاید در بالای ۹۰ درصد گوشی‌ها انجام شده باشد اما برای برخی از مدل‌های گوشی مانند سامسونگ هنوز این اتفاق رخ نداده که در حال رایزنی هستیم و یک به یک در حال انجام است. این ماموریت وزارت ارتباطات نیست بلکه به وزارت صمت  مرتبط است که البته در حال رایزنی هستیم تا مشکل حل شود. اما کمی زمانبر است و آنچه که به عهده ما بوده انجام شده است.

پست از تحویل پاکت به بسته‌های بزرگ رسید

وی درباره نگاه وزارت ارتباطات به پست، تصریح کرد: طی چند سال گذشته به ویژه دوران کرونا اقبال مردم به خریدهای اینترنتی و کسب و کارهای برخط بیشتر شده است البته یک‌جهت گیری جهانی بود و در همه جای دنیا این اتفاق افتاد. بنابراین شاید بتوان گفت که پست جمهوری اسلامی ایران و لجستیک یک پوست‌اندازی کرد و از پاکت به سمت بسته‌های بزرگ رسید و الان پست در حال تبدیل شدن به ستون فقرات در اقتصاد دیجیتال کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالامحور هستند و کالاهایشان توسط همین شرکت‌هایی که مشاهده می کنید، جابه‌جا می شوند. ما دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های فناوری‌های جدید برای هوشمندسازی لجستیک در کشور مخصوصا پست استفاده کنیم تا بتوانند خدمات با کیفیت‌تری را به مردم ارایه کنند. امیدواریم تا پایان دولت کاری انجام دهیم که اگر مردم عزیز چیزی را آنلاین خریداری می‌کنند یا خواستند بسته‌ای را پست کنند، در بازه‌های چند ۱۰ دقیقه این موضوع تسهیل شود. همچنین شرکت ملی پست از حیث تعداد مرسوله در ۲۰ ماه گذشته قریب به ۳۵۰ میلیون مرسوله را جا به جا کرده است البته مقدار بسیاری هم توسط بخش خصوصی جابه‌جا شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    والا من تولید کننده این نیاز رو حس می کنم چون ماده اولیه با استاندارد مشخص میخوام چند تا سایت ماده رو می فروشند ولی ار استاندارد خبری نیست معلوم نیست چی به چیه فروشنده مغازه دار هم این مشکل رو داره کار تخصصی میشه نمیدونه جنس داره چی میفروشه لااقل تو اون سایتا این مشخصات معلومه تازه خرده فروشی همدارن

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار