۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین با بازار خداحافظی می‌کنند؟

درصد بالایی از فشار فروش و عرضه چند مدت اخیر ناشی از فروش بیت کوین‌های هولدرهای کوتاه مدت بوده است. به نظر می‌رسد در حال حاضر تقاضای کافی برای ایجاد قیمت‌های خیلی بالا در بازار وجود ندارد.

فردای اقتصاد: بیت کوین بعد از نوسانات کوچکی که در هفته گذشته تجربه کرد، توانست تا ۲۸ هزار دلار افزایش یابد.

در هفته‌ای که گذشت نرخ PCE یا همان شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالت متحده منتشر شد. این شاخص در روند نزولی قرار دارد که حاکی از کاهش قیمت کالاها و خدمات و به نوعی تورم است، اما در ماه گذشته بیشتر از انتظارات بود که می‌تواند تداوم روند صعودی افزایش نرخ بهره را به دنبال داشته باشد.

طبق شاخص FedWatch گروه CME، عمده بازار اکنون افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن پیش‌بینی می‌کنند، در حالی که قبلا، بیش از ۸۰ درصد مطمئن بودند که یک توقف در این روند افزایشی رخ خواهد داد. احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی در نرخ بهره وجود دارد.

با این وجود بیت کوین واکنش چندانی به این شاخص نداشت و حتی تا ۲۷ هزار دلار افزایش یافت، اما در مدت کوتاهی مجددا به ۲۶ هزار دلار بازگشت.
عمده دلیل رشد قیمت بیت کوین در هفته گذشته به خبر توافقات اولیه برای افزایش سقف بدهی‌های ایالت متحده برمی‌گردد. در چند هفته اخیر احتمال نکول بدهی‌های ایالت متحده تهدیدی برای همه بازارها بود. خبر توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ها در چند روز گذشته، باعث حرکت بیت کوین به سمت ۲۸ هزار دلار شد. کم‌رنگ شده این تهدید باعث افزایش امید در بازارها و بهبود شرایط بسیاری از آنها شد.

از لحاظ تکنیکالی نیز بیت کوین در یک کانال نزولی کوتاه مدت قرار دارد که در حال حاضر به سقف این کانال برخورد کرده و کمی عقب نشینی کرده است. تکنیکالیست‌ها اعتقاد دارند احتمال شکست سقف کانال نزولی که منطبق با مقاومت ۲۸ هزار دلار است، در حد بالایی قرار دارد و هدف بعدی که بیت کوین دنبال می‌کند در حدود ۲۹ هزار دلار خواهد بود.

در هر صورت شرایط اقتصاد کلان چندان مطلوب نیست و افزایش نرخ بهره عاملی برای جلوگیری از رشد بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.
طبق روال هر هفته، در برنامه این هفته فردای کریپتو نیز به بررسی داده‌های آنچین پرداخته شد. تحلیل آنچین نشان می‌دهد که بسیاری از خریدارانی که در چند ماه اخیر به سرمایه‌گذاری به این بازار تمایل داشته‌اند، به دلیل رشد قیمت‌ها به شناسایی سود پرداختند و با سود از بازار خارج شدند.
در واقع درصد بالایی از فشار فروش و عرضه موجود ناشی از هولدرهای کوتاه مدت بوده است. در حال حاضر تقاضای کافی برای ایجاد قیمت‌های خیلی بالا در بازار وجود ندارد ولی بر اساس دیتاهای موجود به نظر می‌رسد که بیت کوین هدف قیمتی ۲۹ هزار دلار را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار