۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
اینترنت بدون فیلتر برای استادان دانشگاه

در نخستین فاز از ارایه اینترنت خاص و بدون فیلتر به برخی از گروه‌ها حالا اعلام شده که استادان دانشگاه به زودی اینترنت بدون فیلتر دریافت می‌کنند. 

فردای اقتصاد - در نخستین فاز از ارایه اینترنت خاص و بدون فیلتر به برخی از گروه‌ها حالا اعلام شده که استادان دانشگاه به زودی اینترنت بدون فیلتر دریافت می‌کنند. 

به گفته وزیر علوم فرایندهای مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه‌ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

محمد علی زلفی گل، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه‌ها گفت: «از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.»

اواخر سال گذشته مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص دسترسی اعضای هیات علمی دانشگاه ها به اینترنت باز نامه ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ارسال کرد. این نامه براساس مصوبه یکصدوبیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارسال شده بود که طبق آن دستور به تهیه لیست اعضای هیئت علمی برای دسترسی به اینترنت باز داده شده بود.

دسترسی به اینترنت باز که از آن به اینترنت طبقاتی یاد می‌شود بعد از شروع اختلال‌ها و محدودیت‌های اینترنتی از اواخر شهریور ماه سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار