۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریورماه خبر داد.

حسن مروتی ضمن اعلام این خبر، درباره زمان اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: به امید خدا، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریور ماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

فرایند برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و به مدت ۴ روز ادامه داشت. در این مدت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در قالب بزرگ‌ترین آزمون کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد، ۹۱۵ هزار  و ۴۱ داوطلب زن و سایر رقابت کنندگان را مردان تشکیل دادند.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پس از اعلام نتایج اولیه، بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد در نهایت ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند. 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 دصورتی که افراد به نتایج اولیه کنکور سراسری اعتراض داشته باشند، می‌توانند وارد سایت سنجش شوند و بر اساس دستورالعمل‌های خاص اعتراض خود را به ثبت برسانند. هر کدام از مراحلی که توسط کاربر باید پشت سر گذاشته شوند، بسیار پراهمیت بوده و نباید کوچک‌ترین مشکلی در خلل انجام آن به وجود بیاید.

 اگر بخواهیم به صورت خلاصه‌وار مراحل اعتراض را توضیح دهیم، می‌توانیم اینطور بیان کنیم که کاربر باید با کمک لپ تاپ وارد سایت رسمی سنجش آموزش کشور شود و سپس با کمک آن به بخش تقاضای بررسی مجدد نمره وارد شود.

البته لازم به ذکر است که این بخش بعد از نتایج کنکور سراسری به سیستم سنجش اضافه خواهد شد و قبل از آن قابلیت مشاهده آن را ندارید. بعد از وارد شدن به این بخش می‌توانید اعتراض به نتایج کنکور سراسری را ثبت کنید که ممکن است به دلایل مختلفی باشند

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها