۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
طرح رتبه بندی معلمان دوباره به مشکل خورد؟

روزنامه جمهوری اسلامی از گره خوردن طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، آئین نامه رتبه بندی معلمان را مغایر با مصوبه مجلس دانسته و گفته: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین را از قانون رتبه بندی مغایر با مصوبه مجلس دانسته است. بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه‌ها کلیات ذینفعان و قوانین را در نظر بگیرد.

نایب رئیس مجلس از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواسته، موضوع مذکور را پیگیری کند.

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان چه ایراداتی دارد؟

 مهدی محمدیان (فعال فرهنگی) در خصوص تناقض برخی از بندهای آیین‌نامه با قانون مجلس می‌گوید: طبق ماده ۴ قانون رتبه‌بندی، رتبه‌بندی برای کلیه معلمان است. این موضوعی است که بعد از تصویب قانون به صراحت از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد و رئیس کمیسیون آموزش هم اعلام کرد که حداقل حقوق معلمان به چیزی حدود ۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌رسد.

به گفته‌ی محمدیان؛ با وجود این صراحت در قانون و گفتارِ نمایندگان در خصوص مشمولیتِ همه‌ی معلمان در قانون رتبه‌بندی، در آیین نامه چنین چیزی مطرح نشده است.

وی در توضیح بیشتر می‌گوید: در آیین‌نامه‌ وزارت آموزش و پرورش، برای پایین‌ترین سطح رتبه‌ها تا نسخه شماره ۲۵ از واژه‌ی «حداقل» استفاده شده بود. یعنی مثلا گفته شده بود آموزشیار معلم باید «حداقل» فلان امتیاز را داشته باشد. ما بارها اعتراض کردیم که این در تضاد با ماده ۴ قانون است. به دنبال این اعتراضات وزارت در نسخه ۲۶ واژه‌‎ی «حداقل» را حذف کرد و به جای آن از واژه‌ی «تا» استفاده کرد. اما متاسفانه در هیات دولت دوباره واژه‌ی حداقل در آیین نامه گنجانده شد که با این اوصاف بخشی از همکاران ما از شمولیت قانون خارج می‌شوند.

این فعال فرهنگی می‌گوید: در جدولی که در آیین‌نامه قرار دارد، برای آموزشیار معلم شایستگی‌هایی ذکر شده که اگر معلم آن شایستگی‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند رتبه کسب کند. اما همانطور که گفتم طبق ماده ۴ همه باید بتوانند رتبه یک را کسب کنند. اینکه برای پایین‌ترین رتبه شرط امتیاز گذاشته می‌شود خلاف قانون است.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی-ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قانون برای همه IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    ای بابا !مگه بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل ، چقدر کم کیفیت تر از سایرین کار کردند؟ قانون دست خودتان است آن ها را هم شامل رتبه بندی کنید.وگرنه به نظر می رسد بی عدالتی اتفاق افتاده است. وبی عدالتی کار بسیار بسیار بد است.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    واریز مابالتفاوت به نحو تبعیض امیز و دور از عدالت .معلمی با 29 سال خدمت از معلمی با 5 سال سابقه کمتر گرفته .عجب مملکتیه
  • سپنتا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    بنظرم در هر صورت مردم. هیچ خیری از شما بهشون نمی رسد.
  • پیام IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    واقعا چرا حقوق معلم ها را اضافه کردید. معلمی که میزان تاثیرش در آموزش دانش آموزان کمتر از 5 درصد است. این افزایش حقوق ظلم به خانواده ها بود. معلم ها کمتر از 3 ماه در سال کار مفید دارند .

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها