۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
اموال رئیس‌جمهوری ترکیه در روزنامه منتشر شد + لیست اموال

روزنامه رسمی ترکیه اموال و داریی‌های «رجب طیب اردوغان» را منتشر کرد و بر این اساس، وی ۵ میلیون لیره بدهکار بوده و یک واحد مسکونی در استانبول دارد.

شفقنا: روزنامه رسمی ترکیه نوشت: اردوغان واحد مسکونی با همسرش از سال ۲۰۱۹ میلادی در منطقه اسکودار به عنوان یکی از محله‌های قدیمی استانبول دارد که ارزش آن ۷.۷ میلیون لیره (۳۷۰ هزار دلار) برآورد می‌شود، علاوه بر این، وی قطعه زمینی به مساحت ۰.۲ هکتار در استان ریزه واقع در دریای سیاه از سال ۱۹۸۸ میلادی دارد.

به نوشته این روزنامه ترکیه، رئیس‌جمهوری ترکیه بیش از ۱.۸ میلیون لیره (بیش از ۸۶ هزار دلار) در سه حساب بانکی خود دارد و مبلغ ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیره (معادل ۲۵۰ هزار دلار) به فردی به نام «مصطفی اردوغان» (برادرش) بدهکار است.

اردوغان در آوریل گذشته نخستین خودروی برقی تولید ترکیه به نام TOGG را خریداری کرد.

در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ترکیه هم دارایی‌های اردوغان در روزنامه رسمی منتشر شده بود که بر این اساس وی ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار لیر پول داشت.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، در این انتخابات، ۵۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۷۵ نفر رای خود را به صندوق انداختند و میانگین مشارکت به ۸۵.۷۲ درصد رسید.

در این میان، اردوغان با ۲۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۷۲۴ رای معادل ۵۲.۱۸ درصد آرا و رقیب وی «کمال قلیچدار اوغلو»، نامزد اپوزیسیون با کسب ۲۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۲۴ رای معادل ۴۷.۸۲ درصد آرا را کسب کرد.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در چهاردم ماه مه گذشته برگزار شد، اردوغان ۴۹.۵۲ درصد آرا و قلیچدار اوغلو ۴۴.۴۸ درصد آرا را به‌دست آورده بود و انتخابات به دلیل عدم کسب بیش از ۵۰ درصد آرا به دور دوم کشیده شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها