۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
چرا در ایران یونیکورن نداریم؟

فرزین فردیس کارآفرین و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران یونیکورن استارتاپی نداریم گفت: وقتی در نظام اقتصادی ما به چیزهای دیگری جایزه داده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت افراد به سراغ نوآوری و زحمت خلق ارزش بروند.

فردای اقتصاد - فرزین فردیس کارآفرین و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران یونیکورن استارتاپی نداریم گفت: وقتی در نظام اقتصادی ما به چیزهای دیگری جایزه داده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت افراد به سراغ نوآوری و زحمت خلق ارزش بروند.

یونیکورن به شرکتهایی گفته می‌شود که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند. 

فردیس در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت: وقتی در کشور می‌شود به راحتی به منابع انرژی ارزان دست پیدا کرد و ثروت‌های بزرگتر ایجاد کرد نمی‌توان انتظار داشت کسی خود را در معرض ابهام‌ها و عدم قطعیت‌ها بگذارد. به گفته فردیس فضای نوآوری فضای عدم قطعیت و ابهام است چراکه کارآفرین نمی‌داند بازار نسبت به ایده او چه واکنشی نشان خواهد داد. 

بر اساس گزارش‌ها ایران به رغم اینکه سالها زودتر از بسیاری از کشورهای دیگر اکوسیستم استارتاپی ایجاد کرد اما هنوز حتی یک یونیکورن استارتاپی ندارد. این در حالی است که در کشورهای  همسایه در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی یونیکورنهای استارتاپی ایجاد شده است. 

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران پیشقراولان استارتاپی ما مجبورند با محدودیت‌های دولتی بجنگند در حالی که در حال ایجاد اشتغال مولد هستند و هم باید مسایل دیگری مثل جذب نیروی انسانی و دسترسی به سرمایه‌گذار را حل کنند. 

به باور فردیس برای ایجاد شرکتهای بزرگ در بخش خصوصی نیاز به بلوغ عمومی در بین همه جامعه است. 

 تیزر این برنامه را در اینجا ببینید 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار