۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
دلیل فقدان یونیکورن‌ها در ایران از نگاه مدیرعامل تپسی

مدیرعامل و بنیانگذار تپسی معتقد است جریان استارتاپی ایران ارزش‌آفرینی ایجاد می‌کند و از معدود صنایعی است که سوار بر رانت و تورم رشد نکرده است.

فردای اقتصاد - میلاد منشی‌پور هم‌بنیانگذار تپسی معتقد است که شرایط اقتصادی ایران به گونه‌ای نبوده که زمینه ساز ایجاد یونیکورن استارتاپی باشد. 

یونیکورن‌های استارتاپی به شرکتهایی گفته می‌شود که ارزشی بیش از یک میلیارد دلار داشته باشند.

مرتبط: ایران در محاصره یونیکورن‌های همسایه

مدیرعامل تپسی در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت که به رغم همه مشکلات اقتصادی، صنعت تکنولوژی در ایران می‌تواند موفق شود و میانبر ایجاد کند. کشورها هم به اینگونه پیشرفت می‌کنند که گروهی اندک تغییری بزرگ ایجاد کنند. 

به گفته منشی پور امروز حتی صنایع سنتی وقتی با استارتاپ‌ها صحبت می‌کنند آن را با تحسین می‌نگرند چون جریان نوآوری در ایران یکی از معدود صنایعی است که نه سوار رانت تورم شده و نه سرمایه خود را از ارزان بودن انرژی به دست آورده است. 

به  اعتقاد بنیانگذار تپسی مهمترین مزیتی که هنوز مسیر جریان نوآوری در ایران را باز نگاه داشته وجود مردمی است که در پذیرش تکنولوژی بسیار پیشرفته‌اند و در نهایت هم مردم تعیین کننده‌ خواهند بود.

منشی پور با انتقاد از مدل موفقیت ناشی از رشد تورم و یا توزیع رانت معتقد است که بسیاری از فعالان بخش خصوصی نیز در این مسیر قرار گرفته‌اند ولی اکوسیستم استارتاپی این ویژگی را دارد که ارزش‌آفرینی ایجاد می‌کند و مردم هم تا ارزشی را نگیرند از یک تکنولوژی استفاده نمی‌کنند مگر آنکه انحصار اتفاق بیفتد.

تیزر این گفت و گو را در اینجا ببینید:‌

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    سلام، عالی بود در برنامه چهره ها به گذشته می پردازید. این برنامه عینا همون جهت گیری است ولی با یک جوانی که برای ایران و سربلندی ایرانی تلاش می کند در همین جامعه با همه مشکلات. رمز موفقیت کشور هم رشد همین افراد است. افرادی که برای موفقیت خود و کشورشون مانده اند و با همه مشکلات مبارزه می کنند.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار