۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
هشدار جدی یک مسئول درباره بحران صندوق‌های بازنشستگی

 رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم درباره وضعیت نامطلوب صندوق‌های بازنشستگی هشدار داد.

اطلاعات آنلاین: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی چندان تعریفی ندارد. همچنان که داود منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در گزارشی درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آنها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند.

پیش از این سجاد پادام مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار نیز با ابراز نگرانی از وضعیت این صندوق‌ها گفته بود: کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌شویم.۳۰۰ هزار شهید دادیم که یک وجب خاک از دست ندهیم، اما ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.

 او افزود: حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم. باید در ۵ ماه ۸۵ هزار میلیارد کار عمرانی می‌کردیم ولی فقط ۱۳ هزار میلیارد اجرایی شده است.

البته اظهارات و دل نگرانی‌های وی به مذاق دولت خوش نیامد و به فاصله چند روز وی از سمت خود برکنار شد.

اکنون باردیگر زمزمه نگرانی‌ها نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی این بار از زبان داود منظور شنیده می‌شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

این هشدار در حالی مطرح شده که به تازگی تجمعاتی از سوی گروهی از بازنشستگان در برخی از شهرها کلید خورده است.

اما این که دولت چه برنامه‌ای برای برون رفت از وضع موجود دارد؟ باید منتظر ماند.

منظور از ضرورت برخی اصلاحات در همین زمینه خبر داد و گفت: بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه اضافه کرد: امیدواریم با مجموعه این اصلاحات، کسانی که در سن کار هستند به اندازه‌ای به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کنند که صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها