۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
ترجمه هشدار پادمانی اسلامی به آژانس

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران سایت هسته‌ای معرفی نشده ندارد، تاکید کرد: سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند در غیر این صورت روز "باز اجرا" یی وجود نخواهد داشت.

فردای اقتصاد: رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران سایت هسته‌ای معرفی نشده ندارد، تاکید کرد: «سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند در غیر این صورت روز "باز اجرا" یی وجود نخواهد داشت.»
به گزارش ایسنا، او معتقد است که سوالات آژانس مبنای «پادمانی» ندارد و ادامه همان مطالعات ادعایی نظامی (PMD) هستند.
او با رد ادعاها و اسناد ارائه شده علیه ایران درباره سه مکان مورد سوال تاکید کرد که ایران اساسا سایت هسته‌ای اعلام نشده ندارد.
اسلامی از متن پیش‌نویس مذاکره شده احیای برجام از سوی تیم مذاکره‌کننده ایران دفاع کرد و گفت: «آنچه کار شده، تصمیم کلی کشور است.»
رییس سازمان انرژی اتمی از پاسخ به برخی سوالات درباره جزییات پیش نویس احیای برجام با توجه به اینکه مذاکرات هم چنان در حال انجام است و پرداختن به آنها ممکن است به روند کار لطمه بزند، خودداری کرد.پیشتر مقامات جمهوری‌اسلامی، از جمله ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران تاکید کرده‌بودند که احیای برجام بدون حل و فصل مسائل پادمانی، توافق هسته‌ای معنایی ندارد.
روز دوشنبه همچنین خبرگزاری رویترز گزار داد که ایران و آمریکا به راه‌حلی برای حل و فصل مسئله پادمانی دست پیدا کرده‌اند. به گزارش رویترز، ایران خواهان دریافت این تعهد است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحقیقات مربوط به مسائل پادمانی را تا تاریخ معینی تکمیل کند و در صورتی که تا روز اجرای برجام این تحقیقات مسدود نشود، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که از انجام اقداماتی که باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در روز اجرای توافق تعهد کرده، اجتناب ورزد.
معنای دیگر این خبر و همچنین سخنان محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی این است که امضای توافق ارتباطی با مسائل پادمانی ندارد. این توافق امضا خواهد شد اما ایران تاکید دارد تا روز بازاجرا، مساله پادمان‌ها باید حل‌وفصل شود در غیر صورت ایران به توافق بازنخواهد گشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار