۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
آیا تنفس‌های بین کاری شما موثر هستند؟

فردای اقتصاد: استراحت در طول روز کاری می‌تواند بر ارتقاء سطح شادی و عملکرد شما موثر باشد، اما تعداد بسیار کمی از ما از چنین تنفس‌هایی به طور منظم یا موثر استفاده می‌کنیم. نشریه معتبر هاروارد بیزنس ری ویو بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات به شما پیشنهاد می‌کند که فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید تا از مکث خود در حین کار حداکثر استفاده را ببرید.

1- طول تنفس: استراحت طولانی‌تر همیشه بهتر نیست. رها شدن از کار برای چند دقیقه اما به طور منظم (میکرو استراحت) می‌ تواند برای جلوگیری از خستگی و افزایش عملکرد کافی باشد.

2- محل تنفس: تغییر مکان به شارژ مجدد شما کمک می‌کند. اگر بتوانید بیرون بروید، حتی برای یک پیاده روی کوتاه، خیلی بهتر است.

3- فعالیت حین تنفس: مرور رسانه‌های اجتماعی یک راه محبوب است، اما لزوما برای استراحت کوتاه موثر نیست. در عوض، کاری را انتخاب کنید که شما را غنی می‌کند، برای شما شادی می‌آورد و به شما انرژی می دهد.

4- حیوانات خانگی! تحقیقات نشان می‌دهد که تعامل با حیوانات می‌تواند سطح هورمون کورتیزول را کاهش دهد که یک شاخص عینی استرس است. بنابراین اگر ممکن است در طول روز کاری با یک حیوان خانگی وقت بگذرانید، آن را امتحان کنید.

منبع: HBR

نویسنده: ژانا لیوبیخ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار