۷۱ درصد کاربران ایرانی از واتس‌اپ استفاده می‌کنند

رشد ۶۷ درصدی اینستاگرام در یک سال

تلگرام به رغم فیلتربودن هنوز ضریب نفوذ ۳۱.۶ درصدی در بین کاربران ایرانی دارد.
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
رشد ۶۷ درصدی اینستاگرام در یک سال

فردای اقتصاد - گزارش‌ها نشان می‌دهد واتس‌اپ محبوب‌ترین  پیام رسان و اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی  در بین کاربران ایرانی هستند. گزارش جدیدی که استارتاپ نوین هاب منتشر کرده حاکی است که میزان نفوذ واتس‌اپ در بین کاربران ایرانی ۷۱.۱ درصد است و این پیام رسان متعلق به فیس‌بوک به پیام رسان نخست کاربران ایرانی تبدیل شده است. این گزارش که بر اساس داده‌های ایسیپا تدوین شده میزان نفوذ اینستاگرام در بین کاربران ایرانی را ۴۹.۹ درصد اعلام کرده است.

فردای اقتصاد - گزارش‌ها نشان می‌دهد واتس‌اپ محبوب‌ترین  پیام رسان و اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی  در بین کاربران ایرانی هستند.

گزارش جدیدی که استارتاپ نوین هاب منتشر کرده حاکی است که میزان نفوذ واتس‌اپ در بین کاربران ایرانی ۷۱.۱ درصد است و این پیام رسان متعلق به فیس‌بوک به پیام رسان نخست کاربران ایرانی تبدیل شده است. این گزارش که بر اساس داده‌های ایسیپا تدوین شده میزان نفوذ اینستاگرام در بین کاربران ایرانی را ۴۹.۹ درصد اعلام کرده است.

تلگرام به رغم فیلتربودن هنوز ضریب نفوذ ۳۱.۶ درصدی در بین کاربران ایرانی دارد.

روبیکا پراستفاده‌ترین پیام‌رسان ایرانی در جایگاه چهارم استفاده کاربران ایرانی قرار دارد و سهم آن از کاربران ۵.۷ درصد و پیام رسان فارسی ایتا هم ۴.۶ درصد است. فیس‌بوک با ۳.۷ درصد و سروش با ۳.۶ درصد در ادامه لیست قرار می‌گیرند. توییتر که امروزه یکی از موثرترین مسیرهای اطلاع رسانی و کسب اخبار در ایران به شمار می‌رود تنها ۳ درصد در ایران نفوذ دارد و پیام رسان بله ۲.۲ درصد ، کلاب‌هاوس ۱/۳ درصد و تیک‌تاک تنها ۶ دهم درصد از سهم کاربران ایرانی را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش حدفاصل خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ اینستاگرام با ۶۶.۶۸ درصد بیشترین سهم رشد را در بین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران ایرانی داشته است. اینستاگرام در حالی به چنین رشد استفادهای رسیده که طی سالهای اخیر کاربران از اختلال و کندی روزافزونی روی آن خبر می دهند. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات روز گذشته در پاسخ به پرسشی درباره کندی اینستاگرام در ایران گفت که سیاست‌ها در مورد اینستاگرام از دولت قبل تا به حال تغییری نکرده است.

رشد ۶۷ درصدی اینستاگرام در یک سال

درآمد ایرانیان از طریق اینستاگرام

بر اساس گزارش مرکز پژوهشی بتا هم اکنون ۱ میلیون ۷۰۰ هزار کسب وکار ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند، تعداد کسب وکارهای بزرگ ۲۰۰ هزار و تعداد کسب وکارهای بومی و استانی ۵۰۰ هزار است. بر اساس این گزارش درآمد ۹ میلیون نفر به صورت مستقیم به اینستاگرام وابسته است.

بخش پوشاک بیشترین تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی را به خود اختصاص داده به طوری که ۱۱۳ هزار فروشگاه اینستاگرامی فقط در زمینه پوشاک فعال هستند. فروشگاه‌های خوردنی و آشامیدنی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که ۷۳ هزار فروشگاه در این زمینه فعال‌اند. فروشگاه‌های آرایشی ، بهداشتی و سلامت ۴۲ هزار، فروشگاه‌های لوازم جانبی ۳۸ هزار و کیف و کفش ۳۲ هزار است.

همچنین کیف و کفش با ۳۲ هزار ، خانه و آشپزخانه با ۲۶ هزار ، دیجیتال ۸هزارو ۵۰۰ و سایر فروشگاه‌ها هم ۸۲ هزار هستند.

تعداد سفارشات ثبت شده در اینستاگرام به صورت روزانه به ۳۱۰ هزار تا ۴۷۰ هزار می‌رسد و اندازه بازار خرید و فروش محصول در اینستاگرام ۱۸ هزارمیلیارد تا ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

شبکه‌های اجتماعی در دیگر کشورها

فیسبوک همچنان شبکه اجتماعی اول جهان است و تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم ۲ میلیاردو ۹۱۰ میلیون نفر است.

تعداد کاربران فعال ماهانه در یوتیوب ۲ میلیاردو ۵۶۰ میلیون نفر است. میتوان گفت ۳۲.۳ درصد مردم کره زمین از یوتیوب استفاده می‌کنند که این میزان برابر با ۵۱.۷ درصد کل کاربران اینترنت است. یوتیوب به خصوص یک پلتفرم بزرگ در زمینه تبلیغات به شمار می آید به طوری که تبلیغات این شبکه به ۳۲.۴ درصد مردم جهان نمایش داده می‌شود.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام به صورت ماهانه ۱ میلیاردو ۴۷۶ میلیون نفر است. به طور کل می‌توان گفت که ۱۸.۵ درصد مردم کره زمین عضو اینستاگرام هستند که نزدیک به ۳۰ درصد کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند.

لینکدین دارای ۸۳۰ میلیون کاربر است و بالاترین نرخ بازدید تبلیغات در این پلتفرم در کشورهای هلند، ایالات متحده، امارات، ایرلند  و استرالیاست.

توییتر هم دارای ۴۳۶ میلیون کاربر در سراسر جهان است. کشورهای سنگاپور، ژاپن، عربستان،‌ایرلند و انگلستان در صدر استفاده از توییتر قراردارند.

واتس‌آپ دارای ۲ میلیارد کاربر است و تقریبا ۲۵ درصد مردم کره زمین به صورت ماهانه از این پیام رسان استفاده می‌کنند. هند، اندونزی،‌مکزیک، برزیل و آرژانتین در صدر استفاده از واتس‌اپ قرار دارند.

تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام ۵۵۰ میلیون نفر است و تقریبا ۶.۹ درصد مردم کره زمین از این پیام رسان استفاده می‌کنند که ۵۸ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

خرید آنلاین در سراسر جهان

در حال حاضر به صورت هفتگی کشورهای تایلند با ۶۸ و مالزی با ۶۶.۶ درصد در صدر خرید آنلاین قرار دارند. کشورهای کره جنوبی با ۶۴.۹ ، چین با ۶۴.۶ و مکزیک با ۶۴.۵ در رده‌های بعدی قرار دارند.

در دنیا بیشترین وسایلی که به صورت آنلاین خریداری می‌شوند تجهیزات الکترونیکی هستند. لباس و پوشاک، لوازم منزل و مبلمان، وسایل سرگرمی و وسایل شخصی و در نهایت غذا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در دنیا ۵۸.۴ درصد کاربران اینترنت یک سرویس یا خدمات را به صورت اینترنتی خریداری کرده‌اند و ۲۸.۳ درصد از کاربران نیز میوه و سبزی را از مراکز خرید آنلاین سفارش داده‌اند.

این گزارش دارای آمارهای دیگری هم هست از جمله اینکه هم اکنون ۴.۶۲ میلیارد نفر ( ۵۸.۴ درصد کل جمعیت جهان ) عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. همچنین به ترتیب فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و توییتر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکارها  هستند. طی سالهای اخیر تیک‌تاک و اسنپ چت هم به آنها اضافه شده‌اند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار