۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
عشقی: بورس ۱۴۰۲ پرنشاط خواهد بود

به گفته رییس سازمان بورس، با توجه به شرایط بنیادی فعلی همچون افزایش تولید و فروش شرکت‌ها، سال ۱۴۰۲ را سال پرنشاطی برای بازارها پیش‌بینی می‌کنیم.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس با حضور در غرفه «فردای اقتصاد» در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تاکید کرد: نکته‌ای که در نمایشگاه امسال کاملا به چشم می‌آید، استقبال بسیار گرم سهامداران، سرمایه‌گذاران، بنگاه‌های اقتصادی و حضور پرقدرت نهادهای مالی در نمایشگاه صنعت مالی است. پس از سه سال که این نمایشگاه با فروغ کمتری برگزار می‌شد، امسال با توجه به پیشرفت‌هایی که طی سال‌های اخیر در صنعت مالی کشور رخ داده، با دست پر در این نمایشگاه حاضر شدند.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات توسعه‌ای که سازمان بورس دنبال می‌کند، همزمان با نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی معرفی شد و موافقت اصولی برای چند صندوق اولیه صادر شد که به تاسیس و راه‌اندازی می‌رسد.

عشقی افزود: یکی از ابزارهایی که تمام فعالان بازار مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند، بحث قراردادهای آتی و به اصطلاح دو طرفه شدن بازار بود که در نمایشگاه بورس امسال انجام شد و در نمایشگاه امسال اولین نمادها معرفی شد.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ارائه انواع خدمات الکترونیکی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای سهامداران از دیگر اقدامات بورس در نمایشگاه امسال بود.

به گفته وی، در بازار سرمایه به کشور به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تقریبا همه ابزارهای مورد نیاز برای یک بازار سرمایه پیشرفته محیا شده و امسال قطعا به سمت عمق بخشیدن به این ابزارها حرکت خواهیم کرد.

عشقی اضافه کرد: افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل فرایند تامین مالی شرکت‌های اقتصادی از بازار سرمایه با تاکید بر بخش خصوصی، افزایش سهم اوراق بهادار شرکتی از کل تامین مالی بازار سرمایه، معرفی شرکت‌های سهامی عام پروژه و پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان عمدتا از بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های سازمان بورس در سال جاری خواهد بود.

رییس سازمان بورس در پایان عنوان کرد: بازار سرمایه با توجه به مولفه‌های اقتصادی پیش می‌رود. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم اتفاقات بنیادی اقتصادی رخ دهد و بازار خلاف جهت آن حرکت کند. بنابراین با توجه به شرایط بنیادی فعلی همچون افزایش تولید و فروش شرکت‌ها، سال ۱۴۰۲ را سال پرنشاطی برای بازارها پیش‌بینی می‌کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • فهیم IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    اگه شما اجازه بدی البته
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    اقای عشقی ۳ سال است سرمایه مان منفی و نصف شده اقا کجایی قیمت کالاها بیش از ۱۵ برابر شده سرمایه مان در بورس طی ۳ سال بی ارزش شده است چکار کردید حاصل منفی کردن بازار رشد قیمت کالاها بود وهست
  • کیا صادقی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    با سلام با سخنان این اقا باید بیشتر مراقب پول خود باشیدفقط به صحبت های کارشناسان محترم توجه فرمایید.
  • ع م IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    مگه قرارنبودهرفصل شاهدافزایش یک درصددامنه نوسان باشیم؟ الان دوفصل زمستان وبهارگذشته ولی خبری ازاین موضوع درمیان نیست
  • مال باخته بورس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    آقای عشقی عزیز،بورس فرمایشی شما سرمایه های مردم را نابود کرده و‌ککتان نگزید،دستوری میبرید بالا ،بودجه دولت را که تامین کردید حقوقیهایتان سریعا قفل صف فروش میکنن که احدی سرمایه اش را خارج نکند،دست از ظلم ستم بردارین و حرف دروغ تحویل مردم ندهید،کل سهامداران از دست شما و امثال شما خورد هستن .
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    بورس کوره سرمایه سوز سهامدار حقیقی فقط مسکن و ملک، ارز و طلا در هر شرایطی و زمانی
  • حقیقت IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    کمی شرافت داشته باشید. کدام رشد و صعود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدام دید بلند مدت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من از سال ۹۹ تا الان سهامدار پترول هستم و با گذشت چهار سال هنوز ۲۰درصد اصل پولم را در ضررم.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    آقای عشقی شما اینکاره نیستی فقط خوب بلدی صحبت کنی ولی در عمل صفر هستی
  • آزاد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    هر موقع آقای عشقی درباره بورس صحبت میکنه فردای آنروز بورس با خاک‌ وخون کشیده میشه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار