۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
خسارت قطع اینترنت و فیلترینگ به تجارت اینستاگرامی

بنیانگذار یک استارتاپ فعال در حوزه تجارت اجتماعی گفت که قطع اینترنت و فیلترینگ در سال گذشته باعث از بین رفتن نیمی ازفروشگاه‌های اینستاگرامی  شد.

فردای اقتصاد – بنیانگذار یک استارتاپ فعال در حوزه تجارت اجتماعی گفت که قطع اینترنت و فیلترینگ در سال گذشته باعث از بین رفتن نیمی ازفروشگاه‌های اینستاگرامی  شده است.

پشوتن پورپزشک بنیانگذار پادرو گفت: تعداد فروشگاه‌های ایرانی روی اینستاگرام تا قبل از اتفاقات سال گذشته ۶۳۰ هزار بود اما این تعداد در انتهای تابستان سال ۱۴۰۱ به ۳۳۰ هزار فروشگاه کاهش یافت.

به گفته پورپزشک فیلترینگ اینستاگرام همچنین باعث افت تعداد سفارش‌های فروشگاه‌های اینستاگرامی از ۷۵۰ هزار به ۱۵۰ هزار سفارش در روز رسید.

به گفته بنیانگذار پادرو از زمستان گذشته تا امروز شاهد روند بازگشت روند تجارت اینستاگرامی بوده‌ایم و به رغم تمام سختی‌ها در سال ۱۴۰۱ این فروشگاه‌ها رشد درآمدی ۷ برابری را تجربه‌ کرده‌اند.

همچنین تعداد سفارش‌های فروشگاه‌های اینستاگرامی به بیش از ۵۵۰ هزار سفارش در روز بازگشته است.

به گفته پورپزشک بسیاری از فروشگاه‌هایی که در دوره فیلترینگ اینستاگرام از بین رفتند بیشتر فروشگاه‌های کوچکی بودند که تاب‌آوری کمتری داشتند و احتمالا متعلق به افرادی بودند که نیاز بیشتری به فروش از طریق اینستاگرام داشتند.

مدیرعامل پادرو گفت که این شرایط باعث شد که استارتاپ پادرو هم در آن زمان بخشی از ترافیک خود را از دست بدهد.

وزارت ارتباطات در زمان فیلترینگ و قطع اینترنت از ارایه بسته حمایتی دوهزارمیلیارد تومانی برای کسب و کارهای آسیب دیده خبر داد با این حال بعد از آن آماری درباره نحوه تخصیص این میزان حمایت منتشر نشده است. 

پشوتن پورپزشک در آن زمان در گفت و گو با برنامه تک شاخ فردای اقتصاد گفته بود: دو هزار میلیارد تومان می‌تواند عدد قابل توجهی به نظر بیاید اما اگر آن را بین ۶۰۰ هزار فروشگاه فعال تقسیم کنیم می‌بینیم عدد قابل توجهی به هر کسب و کار برای جبران خسارت نمی‌رسد.

در همین زمینه بخوانید: اجبار کسب و کارها به کوچ از اینستاگرام

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار