۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
نقشه و طرح سه ساله وزیر کار برای دانش آموزان

وزیر کار گفت: کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری وجود دارد و کسانی که مهارت دارند حتما شاغل هستند. طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان سه ساله است و هر دوره آموزشی یک گواهی حرفه‌آموزی دارد و هدف این است که متناسب با نیاز روز جامعه نیروی کار خلاق ماهر ایجاد کنیم که مستقیم وارد بازار کار شود.

شبکه شرق: سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم امضای تفاهمنامه چند جانبه با موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستانه مهارت گفت: یکی از مشکلات کارفرمایان، کمبود نیروی کار خلاق است و این موضوع در آخرین سفر استانی رئیس‌جمهوری نیز کاملا مشهود بود و از طرفی دیگر کاهشی کردن بیکاری در این دولت جزو اهداف است و درحال‌حاضر بیکاری روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر کار گفت: مقام معظم رهبری در هفته کارگر به چاره‌اندیشی برای مسئله‌ی اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کردند بنابراین هم فرمان رهبری و هم نیاز اقتصادی و ظرفیت‌های کشور، ما را از هدایت‌های آموزشی به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی می‌برد.

مرتضوی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری وجود دارد. آنها که مهارت دارند حتما شاغل هستند. عدم مهارت‌آموزی تخصصی و نیاز سنجی‌های آموزشی حلقه‌ی مفقوده‌ی اسن و اگر در این مسیر پیش برویم بخش قابل توجهی از مشکل کشور حل می‌شود.

وزیر کار گفت: اکنون بخش قابل توجهی از نیروی کار ما از کشورهای دیگر هستند این درحالی است که برخی از کشورها از ما تقاضای نیروی کار خلاق و مبتکر دارند.

وی افزود: من باور دارم با توجه به استعدادهای موجود در کشور ما و نیاز منطقه اگر سیاست آمایشی در حوزه آموزش داشته باشیم، قطعا بیکاری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مرتضوی گفت: می‌خواهیم با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها ظرفیت‌های کشور را به فعل برسانیم تا در آینده‌ای نزدیک نیروی کار خلاق و شایسته داشته باشیم و در صورت نیاز بتوانیم این نیروی کار خلاق و مبتکر را به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

وزیر کار تاکید کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان سه ساله است و هر دوره آموزشی یک گواهی حرفه‌آموزی دارد و هدف این است که متناسب با نیاز روز جامعه نیروی کار خلاق ماهر ایجاد کنیم که مستقیم وارد بازار کار شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها