۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
پشت پرده انتصاب مدیران شاهرودی‌ در وزارت صمت قبل!

نماینده مجلس  گفت: وزیر سابق صمت از آنجایی‌که خود شاهرودی بود تیمی از این شهر را در وزارت صمت مستقر کرد و با همین رویکرد، شخصی مدیرعامل سایپا شد که هیچ گونه سابقه مدیریتی نداشت و صرفا به واسطه هم محلی بودن با وزیر سابق بر این مسند تکیه زد و این چنین سایپا را به خاک سیاه کشاند.

ایلنا: سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازان آمار خلاف واقع به مردم ارائه می‌دهند، گفت: آمارسازی خودروسازان کشور، دولت و وزیر صمت را در آینده نه چندان دور درگیر خواهد کرد؛ من در جلسه دوم استیضاح وزیر سابق صمت حال امروز صنعت را پیش‌ بینی می‌کردم؛ چراکه خودروسازان چند اشکال عمده دارند و برای رفع آنها نیز تلاشی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علی آبادی وزیر جدید صمت می‌تواند این شرایط مدیریت کند؟ گفت: علی آبادی باید دور از قومیت‌گرایی، تعصب و رفیق بازی صنعت را مدیریت کند و به کسانی که توانمند هستند و امکان اجرای برنامه‌ها را دارند پست و مدیریت بدهد. وزیر سابق صمت از آنجایی‌که خود شاهرودی بود تیمی از این شهر را در وزارت صمت مستقر کرد و با همین رویکرد، شخصی مدیرعامل سایپا شد که هیچ گونه سابقه مدیریتی نداشت و صرفا به واسطه هم محلی بودن با وزیر سابق بر این مسند تکیه زد و این چنین سایپا را به خاک سیاه کشاند. به نظر بنده اگر علی آبادی در مسیر نیفتد می‌تواند صنعت را اداره کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مافیا خارجی و داخلی از شرایط فعلی خودروسازان سود می‌برند، بیان کرد:  در سال ۹۹ که طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مطرح شد واردکنندگان خودروهای لوکس در کمیته مربوط به صراحت با این طرح مخالفت کردند در آن زمان خودروهای ۱۵ میلیارد تومانی وارد کشور می‌شد که به حال مردم عادی تاثیری نداشت. اما بعد از عملیاتی کردن این طرح قیمت این خودروها ۵ تا ۶ میلیارد کاهش پیدا کرد این واردکنندگان وقتی دلار ۲۵ هزار تومان بود با دلار  ۱۰۰ هزار تومانی واردات خودرو را محاسبه می‌کردند. منافع این افراد در خطر است و به نظر می‌رسد مافیای داخلی خودرو اجازه نمی‌دهد که وضعیت خودروسازان داخلی بهبود پیدا کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها