۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کسی از سامانه قرارداد اجاره رایگان استفاده می‌کند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان ایجاد امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات، تاکنون بیش از ۶۳۰۰ قرارداد اجاره رایگان در سامانه به ثبت رسیده است.

ایسنا: هادی عباسی‌اصل، اظهار کرد: تا ساعت ۱۳ امروز ۶۳۲۹ قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه املاک و مستغلات، به ثبت رسیده و نهایی شده است. در این فرآیند موجران و مستاجران وارد سامانه شده و قرارداد خود را با تایید دو شاهد نهایی کرده‌اند.

وی در تشریح فرآیند ثبت قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان گفت: روند این کار ساده است. مالک وارد سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir می‌شود، سپس بر روی گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» کلیک می‌کند و وارد سامانه خدمات دولت الکترونیک می‌شود.

عباسی‌اصل ادامه داد: مالک، شماره سیم کارت متعلق به خود را وارد می‌کند و با دریافت رمز یک بار مصرف احراز هویت می‌شود. سپس مشخصات خود، ملک مورد نظر و مبلغ اجاره را ثبت می‌کند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد مستاجر وارد سامانه می‌شود و مشخصات خود را ثبت می‌کند. در گام بعدی موجر با رمز یک بار مصرف و بعد مستاجر با رمز یکبار مصرف، مشخصات را تایید می‌کنند. سپس باید دو شاهد که یکی از طرف موجر و دیگری از طرف مستاجر است قرارداد را تایید کنند. نهایتا قرارداد به ثبت می‌رسد و کد رهگیری رایگان صادر می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استقبال از سامانه کد رهگیری رایگان قراردادهای اجاره خوب بوده و به‌تدریج در حال افزایش است، گفت: همزمان با افزایش تقاضا، سیستم در حال ارائه خدمات جدید است.

عباسی‌اصل، ارائه خدمات هوشمند در بازار مسکن را تکلیف قانونی دانست و گفت: تاکنون قرارداد هوشمند تمام الکترونیک در بخش مسکن نداشته‌ایم و بیشتر این خدمات در بخش‌های تجاری ارائه می‌شد. با توجه به تکلیف قانونی قصد داریم خدمات الکترونیک را در بازار مسکن افزایش دهیم و در گام بعدی امکان ارائه مبایعه‌نامه نیز فراهم می‌شود. البته ممکن است مقداری این فرآیند زمان ببرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای نوین و هوشمند منافاتی با مشاغل مرتبط با بازار مسکن ندارد افزود: مشاوران املاک می‌توانند با ارتقای خدمات خود از مزایای سامانه استفاده کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها