۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
آنچه باید از عرضه اولیه «نیان» بدانیم

بازار سرمایه فردا میزبان عرضه اولیه جدیدی است.

عرضه اولیه نیان الکترونیک با نماد «نیان» روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ثبت سفارش خواهد شد.

مجموع ۲۶۷ میلیون سهم شرکت نیان الکترونیک، تعداد حدودا ۳۲ میلیون سهم آن(معادل ۱۲ درصد) در دو مرحله عرضه خواهد شد. بر این اساس، در مرحله‌ی اول چهار درصد از کل سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط کشف قیمت خواهد شد. حداکثر سهام قابل خریداری در این مرحله برای هر کد معاملاتی ۲۲۰ هزار سهم خواهد بود.
در مرحله‌ی دوم معادل هشت درصد از کل سهام شرکت و بر اساس قیمت کشف ‌شده در مرحله‌ی اول، ثبت سفارش انجام خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری برای هر کد معاملاتی در این مرحله معادل ۵۰ سهم خواهد بود.

حداکثر نقدینگی مورد نیاز

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید نماد عرضه اولیه نیان در صورتی‌که در قیمت ارزش‌گذاری شده(۷۷۲۱۶ ریال) کشف ‌قیمت شود معادل حدودا ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود اما به دلیل اختصاص بخشی از سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و در صورت مشارکت ۲ میلیون سهامدار، به هر کد مبلغی حدود ۸۳ هزار تومان اختصاص می‌یابد.

درباره «نیان»

هلدینگ نیان شامل «نیان الکترونیک» به عنوان شرکت اصلی، شرکت «نیان باتری خاوران» و شرکت «نیان موتور توس» شرکت‌های فرعی است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت نرخ مالیاتی صفر از جهت قرارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته و دانش بنیان بوده و نیان را از لحاظ افزایش سودآوری کمک می‌کند.

شرکت نیان الکترونیک بزرگترین طراح و تولید کننده مبدل‌های الکترونیکی انرژی الکتریکی در کشور بوده و محصولاتی از جمله منابع تغذیه مخابراتی و باتری تولید می‌کند که باتری‌ها را به صورت کامل از شرکت خاوران خریداری کرده و در شرکت اصلی با حاشیه سود ۵ درصدی به فروش می‌رسد. شرکت نیان موتور توس نیز در حوزه تولید موتورهای الکتریکی فعالیت می‌کند که در سال ۱۴۰۱ در مرحله احداث و پیش بهره برداری بوده است.

طبق بررسی‌های تیم تحلیل شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا و با توجه به مدل فروش شرکت به صورت سفارشی و قراردادهای منعقد شده، تعداد محصولات تولیدی در منبع تغذیه مخابراتی ۳۱۰۵ و باتری ۶۵۳۲۵ عدد برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است که حدودا رشد دو برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ خواهد داشت. به علاوه شرکت عنوان نموده افزایش ظرفیت در خصوص منبع تغذیه از ۴۵۰۰ به ۱۱۰۰۰ را تا سال ۱۴۰۵ در دستور کار دارد. نرخ محصولات بر اساس بهای تمام شده و هیئت مدیره بوده و مشکل قیمتگذاری دستوری را ندارد که در گزارش ارزشگذاری با نرخ تورم معادل ۳۸ درصد رشد داده شده و به نوعی محافظه‌کارانه بوده است.

با توجه سوابق تاریخی و ماهیت مناقصات، عمده فروش محصولات و تحویل کالاها در ماه های انتهایی سال رخ می‌دهد لذا انتظار افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۶ ماهه انتهایی سال بیش از نیمه ابتدایی است.

نیان در سال ۱۴۰۱ با توجه به گزارش حسابرسی نشده ۴۲۹۵ ریال سود به ازای هر سهم ساخته که با توجه به درصد تقسیمی ۷۰ درصد و سود برآوردی  ۱۴۶۳۹ ریال به ازای هر سهم برای سال ۱۴۰۲، پی به ای آینده نگر شرکت محدوده ۵ واحد بوده که مناسب ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    سلام قیمت اجاره خانه ماهی 8میلیون تومان شده .جان عزیزانتان حقوق من که حداقل از سازمان تامین اجتماعی مستمری میگیرم را به اندازه تورم مسکن اضافه کنید.توراخدا تورا قرآن التماس میکنم .واینکه یک عمر دعا میکنم و اینکه قیمت طلا باید گران شود.تا بورس کاهشی نشود.اگرجامه اطلس ندارم دلق کهن می‌پوشم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار