۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
دوست تجاری جدید ایران در آفریقا کیست؟

سفیر اوگاندا در ایران: اوگاندا فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌های ایران است

ایسنا: سفیر اوگاندا در ایران از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سفر به اوگاندا دعوت کرد و گفت: اوگاندا کشور خوبی برای سرمایه‌گذاری است و نمایشگاه بین‌المللی معرفی ظرفیت‌های اقتصادی در ماه اکتبر در کشور اوگاندا فرصتی برای ارائه توانمندی ایران و شناساندن ظرفیت‌ها با حضور سرمایه‌گذاران ایرانی است.

محمد تزیکوبا کیسا مبیراء سه شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی مامونیه، مرکز شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی با فعالیت صنایع مهم از مزیت صنعتی برخوردار است که این ظرفیت بزرگ موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی این استان شده است.

وی با اشاره به بازدیدی که در گذشته از شهر اراک به عمل آورده است، اظهار کرد: ظرفیت بالای شهرهای استان مرکزی در حوزه تولیدی و اقتصادی موجب شد تا با اشتیاق فراوان برای بازدید مجدد از این استان و مشاهده توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به این منطقه سفر کنم.

وی با اشاره به اینکه مزیت اقتصادی ایران در حوزه صنعت و تولید زمینه ساز تقویت ارتباط بین ایران و اوگانداست، بیان کرد: در ایران شرکت‌های موفق اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند که بخشی از این صنایع در استان مرکزی به عنوان قطب صنعت ایران مستقر است.

سفیر اوگاندا در ایران در ادامه به پیشرفت صنعت و تولید محصولات با کیفیت در نقاط مختلف ایران اشاره کرد و گفت: صنایع ایران علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به انواع محصولات از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار هستند.

وی گفت: ظرفیت بالای ایران در حوزه صادرات موجب شد تا به همراه هیات بازرگانی و تجاری که متخصص امر صادرات هستند به این کشور سفر کنیم تا مقدمات استفاده از محصولات تولیدی ایران در کشور اوگاندا فراهم شود.

وی با بیان اینکه اوگاندا کشوری کشاورزمحور است، اظهار کرد: ایران از ظرفیت بالایی برای تقویت تجاری‌سازی اوگاندا در حوزه کشاورزی برخوردار است و قطعا از مزیت دانش‌بنیان بودن واحدهای تولیدی ایران در دو سطح صادرات و واردات بهره خواهیم برد.

سفیر اوگاندا در ایران گفت: تجار و بازرگانان اوگاندا اطلاعات خوبی در حوزه اقتصادی استان مرکزی دارند و امیدواریم با انعقاد تفاهمنامه دوجانبه همکاری بتوانیم از ظرفیت صنعتی و تولیدی دو کشور در حوزه اقتصادی بهره‌برداری کنیم.

وی از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سفر به اوگاندا دعوت کرد و گفت: اوگاندا کشور خوبی برای سرمایه‌گذاری است و نمایشگاه بین‌المللی معرفی ظرفیت‌های اقتصادی در ماه اکتبر در کشور اوگاندا فرصتی برای ارائه توانمندی ایران و شناساندن ظرفیت‌ها با حضور سرمایه‌گذاران ایرانی است.

فرماندار زرندیه نیز به ظرفیت صنعتی و کشاورزی زرندیه پرداخت و از این شهرستان به عنوان یک منطقه مولد در ابعاد گوناگون یاد کرد.

ابوالقاسم مهری افزود: مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با کشور اوگاندا موجب بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی دو کشور خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی یک درصد زمین و یک درصد جمعیت ایران را در خود جای داده است اما در تولید، رتبه بالایی در کشور دارد.

علی جودکی افزود: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی اوگاندا به ایران و حضور متخصصان حوزه کشاورزی این کشور در این سفر، بازدیدهای این هیات تجاری و بازرگانی در واحدهای تولیدی خوزه کشاورزی صورت گرفت.

وی گفت: بالغ بر سه هزار واحد صنعتی و ۱۰۰ هزار بهره بردار در استان مرکزی فعالیت دارند و علاوه بر مزیت صنعتی از ظرفیت بالایی در حوزه معدنی برخوردار است.

جودکی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولیدی در استان و مطالعات خوبی که در مورد کشور اوگاندا به عمل آورده‌ایم آمادگی در انتقال فناوری، سرمایه گذاری‌های مشترک و نیز صادرات انواع محصولات و واردات بخشی از نیازهای ایران از اوگاندا در قالب یک تفاهمنامه وجود دارد.

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی اراک نیز با اشاره به سفر یک هیات ۳۰ نفره از کشور اوگاندا به ایران گفت: با هماهنگی بعمل آمده از سوی اتاق بازرگانی اراک و سفارتخانه اوگاندا مقرر شد این هیات تجاری و اقتصادی دو روز میهمان استان مرکزی باشند که در روز نخست در شهرستان زرندیه از شرکت آرمان سبز آدینه و طبیعت سبز کهن از شرکت‌های مهم در حوزه صادرات و در شرکت‌های سینا کاشی و کاوه فلوت در ساوه بازدید خواهند کرد.

سعید بیک زاده افزود: هیات اعزامی از اوگاندا در زمینه فعالیت در حوزه مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی، کود، آبزیان، بذر کشاورزی و... فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: علیرغم مناسبات خوب تجاری و اقتصادی بین ایران و اوگاندا رقم صادراتی بین دو کشور رضایت بخش نیست و در این بازدید راهکارهای تقویت همکاری دوجانبه تا رسیدن به سطح قابل قبولی بررسی خواهد شد.

سفیر اوگاندا در ایران به دعوت اتاق بازرگانی اراک در بدو ورود به استان مرکزی به شهرستان زرندیه آمد و از دو واحد تولیدی آرمان سبز آدینه تولیدکننده انواع سموم کشاورزی و طبیعت سبز کهن در حوزه بسته‌بندی و مواد غذایی و نیز مجتمع دامداری و دامپروری این مجموعه بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌های این واحدها قرار گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha