۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
چگونه راحت‌تر کمک بخواهیم؟

فردای اقتصاد: برای بسیاری از ما کمک خواستن سخت است. دلیلش هر چه می‌خواهد باشد. خواه ترس از احساس آسیب‌پذیری است، یا طرد شدن. یا شاید ترجیح می‌دهید کارها را به طور مستقل انجام دهید. در هر صورت می‌توانید برای غلبه بر اجتناب از کمک گرفتن، این گام ها را بردارید:

به دنبال منابع باشید. گره‌های ذهنی خود را بررسی کنید و اهمیت غلبه بر آنها را تشخیص دهید. (خواندن این مطلب می‌تواند نخستین گام عالی باشد!) اما اگر متوجه شدید که به تشویق بیشتری نیاز دارید، فناوری این امکان را آسان تر از همیشه کرده است که یک مربی یا درمانگر مناسب پیدا کنید.

برداشت خود از کمک گرفتن را بازتعریف کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که کمک خواستن از کسی بر دوش آنها سنگینی نمی‌کند، بلکه به آنها فرصتی می‌دهد تا وارد عمل شوند. کمک به موفقیت تیم یک پیشنهاد برد-برد است.

درخواست خود را با دقت بنویسید. اطمینان حاصل کنید که کمکی که درخواست می‌کنید خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. این نکته، احتمال برآورده شدن نیازهای شما را افزایش می‌دهد.

صریح و صادقانه ارتباط برقرار کنید. هرچه افراد بیشتر مشکلاتی را که با آن روبرو هستید درک کنند، برای کمک به حل مشکل شما مجهزتر خواهند بود.

تمرین کنید. از یک ازمایش کوچک شروع کنید و ببینید چه حسی دارد. با کسی که با او خیلی راحت هستید تماس بگیرید، شاید یکی از اعضای خانواده یا یک همکار مورد اعتماد، و از او برای چیزی جزئی کمک بخواهید. ممکن است از تمایل افراد برای کمک کردن به خود شگفت‌زده شوید.

منبع: HBR

نویسنده: مانفرد کتس د وریس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار