۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
جدال بیت کوین با مقاومت ۲۹ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز گذشته با ۷ درصد رشد به ۲۹ هزار دلار افزایش یافت. عمده دلیل این افزایش قیمت به سرخوشی ناشی از درخواست ثبت ETF بیت کوین توسط شرکت بلک راک برمی‌گردد.

فردای اقتصاد: قیمت بیت کوین در روز گذشته با ۷ درصد رشد به ۲۹ هزار دلار افزایش یافت. عمده دلیل این افزایش قیمت به سرخوشی ناشی از درخواست ثبت ETF بیت کوین توسط شرکت بلک راک برمی‌گردد. بلک راک بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در دنیا است که در گذشته رابطه چندان خوبی با رمزارزها نداشته و تقریبا مخالف آن بود. این شرکت در گذشته چندیدن بار از ارزهای دیجیتال به عنوان پروژه‌های اسکم نام برده بود.

این تغییر دیدگاه در یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا و تمایل آن‌ها به این بازار نکته مهم و امیدوار کننده‌ای برای سرمایه‌گذاران این حیطه است. به نظر می‌رسد که این شرکت درخواست ثبت صندوق ETF اسپات بیت کوینی داشته است. تا کنون هیچ صندوق اسپاتی به ثبت نرسیده و با تمام درخواست‌ها برای ایجاد این صندوق مخالفت شده است. در صورت پذیرش راه‌اندازی این صندوق می‌توان انتظار داشت که قیمت رمزارزها جهش قابل توجهی داشته باشند. بعد از بلک راک، شرکت فیدیلیتی هم درصدد ارایه درخواست ثبت صندوق ETF‌ اسپات بیت کوین برآمده است.

بعد از بلک راک و فیدلتی، شرکت‌های بزرگ دیگری نیز درخواست خود را ثبت کرده‌اند تا نگاه همگان را به این بخش از بازار معطوف کنند. دویچه بانک (غول بانکی) روز سه شنبه اعلام کرد که برای مجوز نگهداری دارایی‌های دیجیتال در آلمان درخواست داده است.

۳ موسسه بزرگ مالی، یک صرافی غیرحضانتی به نام EDX Markets برای معاملات بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اند. هدف این صرافی جذب بروکرها و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به دارایی‌های دیجیتال است.

همچنین، امروز اعلام شد WisdomTree، ارائه‌دهنده برجسته صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، درخواستی را برای دریافت تاییدیه برای راه‌اندازی WisdomTree Bitcoin Trust ارسال کرده است تا در بورسCboe BZX معامله شود.

مجموع این اتفاق‌ها منجر به ایجاد خوش‌بینی در بازارها و رشد قیمت رمزارزها در بازار گشت.

لازم به ذکر است غیر از موارد اشاره شده، افت شاخص دلار نیز در افزایش قیمت بیت کوین نقش داشته است.

قیمت بیت کوین با شاخص دلار همواره با همبستگی منفی داشته و کاهش این شاخص معمولا همراه با افزایش علاقه به افزایش سرمایه‌گذاری در بازارهای پر ریسک مانند رمزارزها بوده است.

از لحاظ تکنیکالی نیز تا روز گذشته واگرایی مثبت میان قیمت بیت کوین و اندیکاتور RSI به وضوح قابل مشاهده بود. این موضوع نشان از افزایش احتمالی قیمت بیت کوین داشت و سرانجام این اتفاق در شب گذشته رخ داد. با این جهش قیمتی بیت کوین توانست خط روند نزولی کوتاه مدت خود را به سمت بالا بشکند. در حال حاضر ۲۸ هزار دلار مقاومت مهمی برای بیت کوین محسوب می‌شود که در صورت تثبیت شدن قیمت در بالای آن احتمال افزایش تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد.

از طرف دیگر محدوده ۲۴ تا ۲۵ هزار دلار حمایت مهمی برای این رمزارز است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha