۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بازار برنده در بهار ۱۴۰۲ که بود؟

سال ۱۴۰۲ برای بازارها با یک شروع داغ آغاز شد اما در ادامه روند متفاوتی را شاهد بودیم. امروز با پایان خردادماه، بهار ۱۴۰۲ نیز پایان یافت. چه اتفاقاتی در ماه سوم سال و در مجموع فصل اول سال برای بازارها رخ داده و دارایی‌ها در مجموع چه وضعیتی داشتند. فاطمه اسماعیلی پاسخ می‌دهد.

فردای اقتصاد: خردادماه با افت دسته‌جمعی بازارها پایان یافت. در این میان بیشترین کاهش قیمت در ازار خودرو تجربه شد. شاخص کل خودرو «فردای اقتصاد» در سومین ماه سال افت ۱۱ درصدی را تجربه کرد. پس از آن در بازار طلا، شاهد کاهش قیمت ۱۰.۷ درصدی قیمت هر قطعه سکه امامی بودیم. در بازار ارز دلار ۵.۹ درصد ارزان‌تر قیمت خورد و در نهایت کمترین کاهش با افت ۵.۶ درصدی شاخص کل بورس تهران از آن بازار سهام شد. 
در مجموع بهار اما دو بازاری که با بیشترین حباب قیمتی مواجه بودند، در مسیر کاهش گام برداشتند. بررسی عملکرد بازارها در نخستین فصل سال حاکی از افت ۷.۲ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی دارد. پس از آن حباب بزرگ شده در بازار سکه اندکی کاهش یافت و قیمت هر قطعه سکه امامی در مجموع سه ماه اول ۱۴۰۲، حدود ۴.۴ درصد کاهش یافت. در بازار ارز، قیمت دلار آزاد ۱.۷ درصد بالاتر از نقطعه شروع سال قرار دارد. اما بازار سهام با اختلاف نسبت به دیگر کلاس‌های دارایی رشدی ۱۰.۹ درصدی را در بهار ۱۴۰۲ رقم زد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار