۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
موش‌های ترانزیتی در تهران

مدیرعامل پسماند شهر تهران از اجرای طرحی برای شناسایی کلونی این جانور موذی در شهر خبر داد.

محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در خصوص موش‌های شهر تهران گفت: بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بحث مبارزه با حیوانات موذی بر عهده شهرداری است، از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ مسوولیت جانوران موذی از شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به سازمان مدیریت پسماند شهر تهران واگذار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان این که موش‌ها انجام و اقسام مختلفی دارند، گفت: دو الی سه مدل موش داریم. موش خانگی، قهوه‌ای و موش سیاه. با موش‌های خانگی مشکل خاصی نداریم. دو نوع دیگر از موش‌ها از طریق ترانزیت به شهرها منتقل می‌شوند. وقتی باری جابه‌جا می‌شود موش‌ها هم با آنها جابه‌جا می‌شود. این حیوان بسیار باهوش است و موضوعات پیچیده‌ای دارد.

عزیزی بیان کرد: موش‌ها کلونی در شهر تهران دارند که باید شناسایی شود. طی مکاتباتی که با مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شد قرار است کلونی تمام موش‌ها را شناسایی کنیم. درحال‌حاضر ۵۰ هزار کلونی موش در شهر تهران شناسایی شده است اما باید آمار دقیق تری از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سم‌های مختلفی برای از بین بردن موش‌ها استفاده شده است، گفت: سم‌ها را خریداری کرده (داخلی است و بعضا از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری می‌شود) و بعد آنها را به پیمانکاران داده تا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از آنها استفاده کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها