۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
ابهامات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

نوید ایزدپناه: در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مشخص نیست که کدام دستگاه دولتی تنظیم‌گر بازارها و صنایع است و اگر مانند گذشته کمبود کالایی در بازار وجود داشته باشد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

فردای اقتصاد: نوید ایزدپناه، تولیدکننده لوازم‌خانگی و فعال صنعتی با اعلام مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی به ابهام این لایحه در بخش تنظیم‌گری اشاره کرد و گفت: رگولاتور بازرگانی پس از تفکیک مبهم است. در لایحه تعیین نشده‌ است که کدام دستگاه دولتی تنظیم‌گر بازارها و صنایع است و در صورتی‌ که مانند گذشته کمبود کالایی در بازار وجود داشته باشد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

 به گفته وی، بازگشت به گذشته باز هم نابسامانی ایجاد می‌کند. اگر قرار است تفکیک ایجاد شود باید ساختارهای تنظیم‌گر جدا شوند. در دنیا نهاد تنظیم‌گر در جایی وارد عمل می‌شود که رقابت تحت‌الشعاع قرار گرفته‌ باشد، اما متاسفانه در کشور ما تنظیم‌گر برای قیمت‌گذاری دستوری وارد می‌شود که به کاهش تولید و کمبود کالا منجر می‌شود.

ایزدپناه تاکید کرد: در صورت احترام به حاکمیت شرکتی، انحصارزدایی و دوری از قیمت‌گذاری دستوری می‌توان مشکلات را بدون تشکیل وزارت بازرگانی رفع کرد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار