۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
سواد اقتصادی/ روش تعیین ارزش خالص دارایی‌ها

مجموع دارایی شما چقدر است؟ ارزش تمام دارایی‌های هرکس چطور محاسبه می‌شود؟ شاید جواب ساده به نظر برسد اما در واقع پیچیدگی‌هایی هم دارد.

محاسبه ارزش خالص دارایی یک فرد ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پولی را که شخص بدهکار است از مجموع ارزش همه دارایی‌هایش کم کنید. بیایید فرض کنیم جان مالک یک آپارتمان به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار، یک ماشین با ارزش فعلی بازار ۱۰۰۰۰ دلار و اشیاء تصادفی دیگر با ارزش مجموع ۵۰۰۰ دلار است.

به عبارت دیگر ارزش مجموع دارایی‌های او صد و پانزده هزار دلار است. حالا بیایید سطح بدهی او را بررسی کنیم و فرض کنیم تنها بدهی او پانزده هزار دلار است که به برادرش بدهکار است. پس صد و پانزده هزار دلار دارایی و پانزده هزار دلار بدهی دارد. پس از کم کردن بدهی پانزده هزار دلاری از ارزش صد و پانزده هزار دلاری دارایی های او، ارزش خالص او صد هزار دلار می‌شود. درک این نکته مهم است که دارایی خالص یک فرد در نوسان است. شاید یک سال دیگر، پنج هزار دلار از بدهی خود را به برادرش بپردازد و تنها ده هزار دلار بدهی داشته باشد.

از نظر دارایی، فرض می کنیم آپارتمان او هنوز صد هزار دلار ارزش دارد و اشیاء تصادفی او هنوز ۵۰۰۰ دلار ارزش دارند، اما ارزش بازار خودروی او به هفت هزار دلار کاهش یافته است. به عبارت دیگر او اکنون صد و دوازده هزار دلار دارایی و ده هزار دلار بدهی دارد. بنابراین ارزش خالص دارایی‌هایش صد و دو هزار دلار خواهد بود. تعیین ارزش خالص دارایی یک فرد بسیار آسان است. آخرین باری که مال خودتان را محاسبه کردید کی بود؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاه عباس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    ممنون از گروه عالی فردای اقتصاد و بورسان ... لطفا معادل انگلیسی کلمات کلیدی و واژگان مهم اقتصادی رو هم در نوشتار و تصویر این مطالب قرار بدید تا هم اصالت و ریشه تئوری های مطرح شده حفظ بشه و هم زمینه تحقیق بیشتر بچه های ایران که در بازارهای جهانی فعال هستن بوجود بیاد ...
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    بعضی برگردان ها به فارسی ، چیز عجیب غریبی میشه که اصلا قابل فهم نیست و باید جلودار زاده رو بهش الصاق کنید تا بیاد ترجمه ترش کنه ... این زیبائی ها به زیبائی همون کارمون هست که n ساله همه جا میگیم ما مینویسم " ریال " ولی تو بگو " تومن " ! با یه صفر کمتر و کلی دلمشغولی و اشتغال وکلا .خدائیش زیبا نیست ؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار