۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
زارع‌پور: بازنگری در سیاست فیلترینگ با شورای فضای مجازی است

وزیر ارتباطات گفت بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ خواسته‌ رئیس جمهور از مرکز ملی فضای مجازی است

فردای اقتصاد - وزیر ارتباطات گفت بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ خواسته‌ رئیس جمهور از مرکز ملی فضای مجازی است

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز (۱۴ تیر) هیات دولت اعلام کرد که نمایندگان این وزارتخانه به مرکز ملی فضای مجازی برای تشکیل کارگروه بررسی کندی اینترنت معرفی شده‌اند. او همچنین ابزار امیدواری کرد که که بازنگری در سیاست‌های و مصادیق فیلترینگ از خواسته‌های جدی رئیس جمهوری از مرکز ملی فضای مجازی است و امیدوار است در کارگروه بررسی وضعیت کندی سرعت اینترنت این موضوع هم مورد بررسی قرار بگیرد تا از ناراضایتی مردم کاسته شود.

عیسی زارع‌پور در مورد تشکیل کارگروه بررسی علل کندی اینترنت گفت:‌ «هفته پیش رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی دستوری صادر کردند که کارگروهی برای بررسی گلایه‌های هم‌وطنان عزیزمان در بحث اینترنت تشکیل شود. ما نمایندگان خودمان را برای شرکت در این کارگروه به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کردیم چون ماموریت به مرکز ملی فضای مجازی داده شده است.»

او ادامه داد: امیدواریم که مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خودش در دوره جدید استفاده کند.

واتس‌اپ و اینستاگرام درخواست مجوز نکرده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: که هنوز واتس‌اپ و اینستاگرام برای فعالیت قانونی خود در کشور درخواستی ارائه نکرده‌اند.

زارع پور گفت: «سیاست کلی دولت این است که هر پلتفرم خارجی چه غربی چه شرقی، برای فعالیت و تضمین حقوق مردم ضوابط جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند و در این شرایط حتما اما ز حضورشون استقبال می‌کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که تا کنون درخواستی از سمت واتس‌اپ و اینستاگرام برای فعالیت در کشور داده شده یا خیر اعلام کرد: «ما متولی نیستیم مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گیر است و تا جایی که بنده اطلاع دارم خیر.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار