۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
تردز، رقیب اینستاگرامی توییتر رونمایی شد

از ساعاتی قبل اپلیکیشن تردز توسط شرکت «متا» فعالیت خود را آغاز کرده به گفته مارک زاکربرگ تنها در چهارساعت نخست ۵ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی جدید شده‌اند.

فردای اقتصاد - از ساعاتی قبل اپلیکیشن تردز ( Threads) توسط شرکت «متا» فعالیت خود را آغاز کرده به گفته مارک زاکربرگ تنها در چهارساعت نخست ۵ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی جدید شده‌اند.

این شبکه اجتماعی مشابه توییتر به کاربران اجازه گذاشتن پست‌های متنی به همراه تصویر را می‌دهد.

نزدیکی این اپلیکیشن به اینستاگرام مهمترین مزیت آن است و کاربران می‌توانند لیست دنبال کنندگان اینستاگرامی خود را در تردز هم حفظ کنند.

همچنین کاربران می‌توانند با حفظ نام کاربری خود در اینستاگرام در این شبکه  فعالیت کنند و پست‌های خود در تردز را به راحتی در اینستاگرام استوری یا پست کنند. 

کاربران برای استفاده از این شبکه باید اپلیکیشن Threads را دانلود و نصب کنند. 

نخستین واکنش ایلان ماسک به راه‌اندازی این شبکه توسط شرکت متا یک ایموجی خنده بوده است. یکی از کاربران توییتر تصویری از کلیدهای کپی و پیست را منتشر کرده و نوشته اپلیکیشن جدید متا با کلیدهای  Ctrl + C و Ctrl + V در واقع با کپی و پیست ایجاد شده است. ایلان ماسک در واکنش به این کاربر از ایموجی خنده [😂] استفاده کرده است. 

با راه‌اندازی تردز رقابت بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ وارد مرحله جدیدتری شده است. دو میلیاردر پیش از این موافقت کرده بودند که در یک مبارزه تن به تن با هم شرکت کنند. 

در حالی که تا قبل از این توییتر رقیب چندانی در اینترنت نداشت اما مدیریت پرسروصدای ایلاسک بر توییتر جا را برای ایجاد رقبای تازه نفس فراهم کرده است. 

با این حال در ماه‌های اخیر رقبای ایجاد شده مانند بلواسکای نتوانستند به سرعت از نارضایتی عمومی کاربران از توییتر بهره بگیرند. حالا به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ می‌خواهد از این فرصت برای ایجاد یک داستان موفق ایجاد کند. 

تردز چگونه کارمی‌کند؟

زمانی که کاربر با دانلود اپلیکیشن تردز می‌خواهد وارد این شبکه شود برنامه با اتصال به اکانت اینستاگرامی کاربر مشخصات و دنبال کنندگان را برای انتخاب پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب کاربر می‌تواند با حفظ نام کاربری خود در اینستاگرام در این شبکه جدید فعالیت کند و همچنین تمامی کاربران دنبال شده در اینستاگرام را در تردز هم دنبال - فالو - کند. 

بر اساس اعلام متا اطلاعاتی که اپلیکیشن تردز از اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌دهد شامل اطلاعات ورود ، آی دی، نام و نام کاربری، اطلاعات پروفایل ، فالوورها و فالوشدگان و عمر فعالیت در اینستاگرام است. 

همانند توییتر در تردز هم می‌توان پست‌های دیگران لایک یا به اشتراک گذاشت و یا آنها را مجددا پست کرد. 

کاربران در تردز می‌توانند از متن، لینک، عکس یا ویدیو یا ترکیبی از آنها برای تولید محتوا استفاده کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار