۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
چگونه در مشغله کاری، زمانی را به ارتباط با همکاران اختصاص دهید؟

فردای اقتصاد: گر چه مشغله کاری شما سر کار بسیار زیاد است، اما مهم است که زمانی را برای ارتباط با همکاران خود اختصاص دهید. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو راه‌هایی را برای ایجاد فرصت‌هایی برای ارتباط با همکاران در خلال روزِکاری پیشنهاد کرده است.

 ابتدا، در آغاز جلسات کمی وقت را به معاشرت غیرکاری اختصاص دهید. نیازی نیست تمام وقت خود را صرف تبادل نظرات شخصی کنید، اما حتی پنج دقیقه برای پرسیدن در مورد تعطیلات اخیر یک همکار، حیوان خانگی جدیدش یا فارغ‌التحصیلی فرزندش می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

در مرحله بعد، از زمان‌ استراحت‌های کوتاه خود برای معاشرت‎‌های غیررسمی استفاده کنید: هفته‌ای یک یا دو بار در زمان استراحت ناهار با همکارانتان غذا بخورید. با یک همکار که به ندرت فرصت ملاقات حضوری با او را دارید، یک گفتگوی مجازی ۱۵ دقیقه‌ای به صرف قهوه تنظیم کنید. یا در طول رفت و آمد خود به محل کار تماس‌های تلفنی غیررسمی برقرار کنید. حتی یک مکالمه ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای با یک همکار می‌تواند روابط شما را افزایش دهد و مهمتر از آن، به دیگران نشان دهد که به آنها اهمیت می‌دهید.

در نهایت، قدرت پیام‌های مجازی را دست کم نگیرید. در مواقعی که می‌خواهید با دوست کاری خود معاشرت کنید، مانند زمانی که منتظر شروع یک جلسه هستید یا برای ناهار استراحت می‌کنید، به او پیام الکترونیک کوتاه بزنید.

منبع: HBR

نویسنده: الیزابت گریس ساندرز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار