۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
واکنش ایران به اعمال تحریم های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تحریم‌های یکجانبه جدید آمریکا علیه ایران گفت: ایران در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع و محکم و فوری نشان خواهد داد و همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها را به کار خواهد گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اعلام برخی تحریم‌های یکجانبه جدید آمریکا علیه تجارت با کشورمان اظهار کرد: اعتیاد کاخ سفید به تحریم‌ها و استفاده ابزاری از آنها، شاخصی از نظام سلطه آمریکا است و تغییر دولت‌ها در این کشور، در رویکرد آن فرقی ایجاد نمی‌کند.

او در این ارتباط افزود: مسئولان دولت بایدن مکرراً سیاست فشار حداکثری ترامپ را یک سیاست شکست خورده و بی‌نتیجه خوانده‌اند اما در عمل، خود ادامه دهنده و حتی گسترش دهنده این سیاست شکست خورده بوده‌اند، تا جایی که حتی در روند تلاش‌های جاری برای از سرگیری مذاکرات به منظور بازگشت به توافق نیز، از این اقدام بی‌ثمر و مخرب دست برنمی‌دارند.

برنامه ایران برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا

کنعانی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اولا در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع و محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان تصریح کرد: این تحریم‌ها درست همزمان با شرایطی که مردم ایران در اثر سیل متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند، به روشنی ماهیت مزورانه و تسلیت نمایشی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را آشکار ساخته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها