۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
سایه تورم در بازارهای مالی سنگین‌تر می‌شود؟

به گفته مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان، متاسفانه پیش‌بینی‌ها از شرایط تورمی بدتری خبر می‌دهند، شاید تورم به قیمت رکود بتواند سرکوب شود اما به طور کلی با متغیرهای دیگری، تورم قابل کنترل است

فردای اقتصاد: امیر وفایی، مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان عنوان کرد: بعضا سیاست‌گذاران اقتصادی معتقدند که بازار ثانویه به اقتصاد و رشد تولید کمکی نمی‌کند. به اعتقاد بنده، اگر یک بازار ثانویه درست توام با سیاست‌گذاری مطلوب اقتصادی برای شرکت‌ها وجود نداشته باشد طبعا بازار اولیه نیز شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: دولت‌های مختلف بر رشد تامین مالی از بازار سرمایه تاکید داشته‌اند. اما آیا تامین مالی فقط انتشار اوراق در بازار سرمایه است؟ پاسخ منفی است. افزایش سرمایه‌ها و تامین مالی که می‌تواند از پذیرش شرکت‌ها در بورس اتفاق افتد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، طی چند روز اخیر برخی از شرکت‌های بورسی گزارش شفاف‌سازی منتشر کردند. شرکت اعلام کرده است با توجه به تغییر در نرخ خوراک، بهای تمام شده را به دلیل محرمانه بودن نمی‌توان افشا کرد.

وفایی گفت: آیا در صنعت پتروشیمی می‌توان برای افق ۱۰ ساله اقدام به برنامه‌ریزی کرد؟ موضوع اینجاست، شاید خیلی از شرکت‌های غیر بورسی راضی به حضور در بازار سهام نشوند. چرا که معتقدند افزایش شفافیت می‌تواند نرخ فروش را تحت تاثیر سیاست‌های تحمیلی قرار دهد.

مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان تاکید کرد: در جریان سرمایه‌گذاری باید نرخ تورم توجه قرار بگیرد. متاسفانه پیش‌بینی‌ها از شرایط تورمی بدتری خبر می‌دهند، شاید تورم به قیمت رکود بتواند سرکوب شود اما به طور کلی با متغیرهای دیگری، تورم قابل کنترل است.

وی تصریح کرد: در ۳ تا ۴ ماه آینده احتمالا شاهد تداوم رکود در تمام بازارهای مالی باشیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به فرصت‌ها در بازار عنوان کرد: در بدترین شرایط هم می‌توان پرتفوی‌هایی داشت که از تورم و دلار پیشی بگیرد. ارزان‌ترین دلار، در واقع دلاری است که در بازار سرمایه وجود دارد و شرکت‌ها مطابق با آن قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی برای صندوق با درآمد ثابت موقعیت نگهداری، برای طلا و سکه موقعیت نگهداری، برای  مسکن موقعیت فروش، برای خودرو موقعیت فروش را برگزید.

در برنامه امروز بورسان؛ امیر وفایی مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان به تشریح وضعیت جاری و آینده بورس پرداخت. حسین شیبانی کارشناس بازارهای بین المللی هم در ادامه وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار