۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
آیا وضعیت بازارهای جهانی ترسناک است؟

حسین شیبانی در برنامه بورسان گفت؛در هفته گذشته نشست اوپک برگزار شد، احتمالا ۵۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید کاهش پیدا کند. به اعتقاد بنده از یک جایی به بعد اوپک نمی‌تواند به طور مداوم اقدام به کاهش ظرفیت تولید نفت کند

فردای اقتصاد- این کارشناس بازارهای بین المللی در خصوص میزان اثرگذاری اقتصاد آمریکا در کامادیتی‌ها عنوان کرد: بازار مواد اولیه از متغیرهای جهانی تاثیر می‌پذیرد. حال بدون توجه به این متغیرها طبیعتا تحلیل ناقص خواهد شد.

وی گفت: احتمالی مبنی بر تضعیف نرخ دلار وجود ندارد، بازگشت بازدهی اوراق قرضه نیز محتمل نیست. در اینجا به نظر می‌رسد سهام پتانسیل اصلاح بیشتر را داشته باشد، البته داو جونز ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحدی عدد بالایی است.

شیبانی درباره تاثیرپذیری کامادیتی‌ها نیز بیان کرد: هر چند عنوان می‌شود که بازارهای سهام وضعیت خوبی دارند اما وضعیت مس و روی نشان می‌دهد؛ حرکت صعودی انتهایی که در داو جونز منجر به این شد که به محدوده‌های قبلی برسد، حال روی و مس توانایی دسترسی به محدوده‌های این چنین بالایی را نداشتند.

وی گفت: شاخص‌های سهام متر و معیار مناسبی از وضعیت بازار نیستند. چرا که سهام شرکت‌هایی که شاخص‌ساز هستند و البته وزن بالایی هم دارند طبعا اتمسفر خوبی هم دارند بنابراین اجازه افت به شاخص‌ها نمی‌دهند.

 این کارشناس بازارهای بین المللی تصریح کرد: هنوز مس بالای ۸ هزار دلار و روی در ارقامی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دلار قرار دارد. این ارقام نشان می دهند که وضعیت فعلی ترسناک نیست.

در هفته گذشته نشست اوپک برگزار شد، احتمالا ۵۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید کاهش پیدا کند. به اعتقاد بنده از یک جایی به بعد اوپک نمی‌تواند به طور مداوم اقدام به کاهش ظرفیت تولید نفت کند.

در برنامه امروز بورسان؛ امیر وفایی مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان به تشریح وضعیت جاری و آینده بورس پرداخت. حسین شیبانی کارشناس بازارهای بین المللی هم در ادامه وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار