۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
محمد طبیبیان: اشتباه نکنیم آمریکا نه دلار بلکه سیستم مالی خود را وِپونایز (تسلیحاتی) کرده است

چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در نظر دارند به زودی از پول «بریکس» به عنوان واحد پولی مشترک برای انحصارزدایی از دلار رونمایی کنند. اما آیا چنین کاری عملی خواهد بود؟

به اعتقاد دکتر محمد طبیبیان، آمریکا نه دلار بلکه سیستم مالی خود را تسلیحاتی کرده است. یعنی فعلا در دنیا عملا بدون عبور از کانال مالی آمریکا هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. حتی اگر دو کشور بخواهند با یورو کار کنند به عبور از این کانال مالی آمریکا وابسته‌اند. شما بدون اینکه مجبور باشید از این کانال عبور کنید نمی‌توانید کاری انجام دهید. طبیبیان می‌گوید: سؤال پایه‌ای امکان‌پذیری عبور از دلار نیست بلکه امکان‌پذیری عبور از روابط مالی بین‌المللی است.

فیلم کامل گفت‌وگوی بدون روتوش اقتصاددانان(محمد طبیبیان، موسی غنی‌نژاد، رحمت‌الله نیکنام، جلال‌الدین جلالی، مرتضی بینا) و اعضای شورای سردبیری «فردای اقتصاد» را در اینجا ‌ببینید: ‌

بریکس می‌تواند انحصار دلار را بشکند؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    خلاصه و مفید ، دنیا نیاز به امور خدمات با سرعت بالا ، گسترده در همه زمینه ها دارد ، اعم از اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی و.... و این خدمات باید بر مبنای جدیدترین تکنولوژی ها باشد که پایه اش شبکه است ، و کلیت علم شبکه در اختیار و توانمندی کیست؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار