۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
انتقاد تند کارگران از مدیرعامل تامین اجتماعی

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با انتقاد از صحبتهای اخیرِ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دفاع از برنامه‌ی توسعه هفتم گفت: آقای موسوی به تازگی در صحبتهایشان ادعا کرده‌اند که با کانون‌های بازنشستگی بر سرِ برنامه هفتم توسعه به توافق رسیده‌اند. ایشان از کدام توافق صحبت می‌کنند؟ آیا منظورشان افزایش سن بازنشستگی و تغییر مبنای محاسبه‌ی مستمری و موادِ ضد کارگریِ دیگر این برنامه است؟ توافق بر سرِ این مواد یعنی توافق یعنی بر سرِ زندگیِ کارگران که ما در مقابلِ چنین توافقی می‌ایستیم!

ایلنا: این فعال کارگری گفت: کارگران به اندازه‌ی کافی از مشکلاتِ معیشتی رنج می‌برند که با افزایش سن بازنشستگی و تغییر مبنای محاسبه‌ی مستمری از دو سال به ۵ سال این مشکلات بیشتر خواهد شد. همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلاتِ کارگران و بازنشستگان هزینه‌ی درمان آن‌هاست که با وجود پرداختِ ۳ بار حق بیمه همچنان از هزینه‌های سنگینِ درمان رنج می‌برند. امروز بیمارستان‌های تامین اجتماعی با کمبود یک سوم نیرو کار می‌کند و پزشکِ متخصص به اندازه‌ی کافی در این بیمارستان‌ها نیست. مدیرعامل تامین اجتماعی به جای توافق بر سرِ این مواد ضد کارگری، مشکلاتِ درمان را حل کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین بیان کرد: در حالیکه ادعا می‌شود برخی موادِ برنامه‌ی هفتم توسعه برای جلوگیری از ورشکستگی صندوق‌ها نوشته شده، در ماده ۴ این برنامه امکان وصول حق بیمه به سازمان امور مالیاتی داده شده که این کار مدیریتِ منابع صندوق را دشوارتر و مشکلاتِ کمبودِ منابع را بیشتر می‌کند. رئیس سازمان تامین اجتماعی بر سرِ این مواد به توافق رسیده است؟

کریمی گفت: وقتی از مدیریتِ مستقل صندوق صحبت می‌کنیم، برای چنین مواقعی می‌گوییم. اگر مدیر صندوق تامین اجتماعی مستقل از دولت بود، امروز به جای حمایتِ بی‌چون و چرا از دولت و ایستادن مقابلِ کارگران و بازنشستگان در کنار آنها می‌ایستاد و به جای توافق بر سرِ این موادِ ضد کارگری، با کارگران و بازنشستگان برای ایستادن مقابل این مواد به توافق می‌رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها