۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
سهام به لحاظ ارزندگی چه وضعیتی دارند؟

سعید شیرزادی معتقد است در حال حاضر عمده سرمایه‌گذاران حقوقی که شاهد رسیدن دارایی‌های خود به قیمت جذاب هستند، شروع به خرید می‌کنند.

فردای اقتصاد- مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن در خصوص انتشار اوراق تبعی از سوی صندوق توسعه بازار سرمایه عنوان کرد: اکنون قیمت‌ها در محدوده‌ای پایین‌تر از ارزش ذاتی قرار دارند. این روزها با توجه به این که قیمت و ارزش سهام به حداقل رسیده است، حرفه‌ای‌ها اقدام به خرید و افزایش بازدهی می‌کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی افراد حرفه‌ای بازار اقدام به فروش نمی‌کنند، صف‌های عمدتا سنگین فروش را افرادی تشکیل داده‌اند که مقداری آستانه تحمل آن‌ها پایین‌تر است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، عمده سرمایه‌گذاران حقوقی که شاهد رسیدن دارایی‌های خود به قیمت جذاب هستند اتفاقا شروع به خرید می‌کنند.

به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که در شرایط کنونی دارایی‌های خود را به ثمن بخس نفروشند.

شرایطی همانند وضعیت فعلی بارها در بازار سهام روی داده است، نکته اینجاست از چنین نقاطی روند افزایشی شکل می‌گیرد و سرمایه‌گذاران می‌توانند بازدهی مطلوبی را کسب کنند.

بازار در روزها و ماه‌های آینده متعادل خواهد بود.

شیرزادی شکل‌گیری کمپین‌های مقابله با صنعت فولاد و پتروشیمی و این که اساسا این دو صنعت عامل گرانی و تورم در کشور هستند یا خیر، بیان کرد: شرایط کشور در سال گذشته تورمی بود. با توجه به شعار سال، تمام افرادی که در حوزه اقتصادی فعال هستند باید مهار تورم را در اولیت قرار بدهند.

بورس کالا مورد تایید نهاد ناظر و سایر مراکز نظارتی است. این بازار شرایطی را مهیا خواهد کرد که به صورت رقابتی محصولات فولاد و پتروشیمی عرضه و مشتریان به راحتی اقدام به خرید کنند.

در واقع، حذف بورس کالا می‌تواند فضای متلاطم دهه‌های گذشته را به طور مجدد ایجاد کند. مسیر بازاری مبتنی بر عرضه و تقاضا کاملا درست است. طبعا جایگزینی پس از لغو این مسیر نخواهیم داشت.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن پیشنهاد داد که سرمایه‌گذاران باید سبدی از دارایی را تشکیل دهند.

وی درباره صندوق‌های درآمد ثابت موقعیت نگهداری بخشی از پرتفوی در این بخش، درباره صندوق سکه و طلا موقعیت نگهداری بخشی از منابع به این صندوق در راستای حفظ قدرت خرید، وی درباره صندوق زمین و ساختمان موقعیت نگهداری، درباره سهام موقعیت نگهداری در بخشی از سبد سرمایه‌گذاری برگزید.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، صنعت دارو به عنوان صنعت پیشران در نظر گرفته می‌شود. موارد مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به این که دولتمردان به دنبال حمایت و صیانت از بازار هستند، قابل حل خواهد بود. بنابراین صنعت پتروپالایشگاهی با توجه به ریزش‌های فعلی هم صنعت رو به رشدتری خواهد بود.

در برنامه امروز بورسان، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل شرایط بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جهانبخش اصل فلاح IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    سلام سهام عدالت شخصی هست من سودسهام اصلن نگرفتم درسایت مشخص من چقدر بایدبگیرم
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    در این مملکت اعتمادی وجود ندارد بورس حبابی بود که وقتی هست سودش در جیب عده ای است و وقتی میترکه باز هم سودش در جیب همونهاست جمعش کنید بره این بازار کذایی دروغین رو سهامدار همیشه خودشون هستن ملت فقط پواسون تو جیب اونها میریزن
  • GB ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    تا تحریم است دولت کسری بودجه دارد ویا باید پول چاپ کند .یا مالیات وعوارض وقیمت گاز را افزایش بده

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار