۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بازدهی بورس ۱۴۰۲ منفی شد

با افت بیش از ۳ درصدی شاخص کل بورس تهران در روز جاری و از دست رفتن ابرکانال ۲ میلیون واحدی نیز عملا با سوخت شدن تمام رشد این نماگر در سال جاری، بازدهی شاخص کل بورس ۱۴۰۲ منفی شد.

فردای اقتصاد: پس از شروع داغ بازار سهام در سال ۱۴۰۲ و عبور شاخص کل بورس تهران از میانه ابرکانال ۲.۵ میلیون واحدی در روزهای میانی بهار، روندی کاهشی بر بازار حاکم شد که ماحصل آن عقبگرد بیش از ۲۰ درصدی این نماگر از سقف اخیر خود و حاکمیت روندی خرسی بر این بازار است. 

با افت بیش از ۳ درصدی شاخص کل بورس تهران در روز جاری و از دست رفتن ابرکانال ۲ میلیون واحدی نیز عملا با سوخت شدن تمام رشد این نماگر در سال جاری، بازدهی شاخص کل بورس ۱۴۰۲ منفی شد.

در برنامه بورسان دوشنبه، سبحان اسکینی و مجتبی دیبا کارشناسان بازار سرمایه به تشریح عوامل اثرگذار بر حال و هوای این روزهای بازار سرمایه پرداختند. اسکینی معتقد بود: اگر روند فعلی را دولت اصلاح نکند و متعاقبا مدیریت بازار، دولت را در عواید بازار سرمایه سهیم نکند، کارایی تخصیصی زیر سوال می‌رود.  در چنین حالتی برای مدتی سرمایه‌گذاران خارج از بازار خواهند بود و زمانی که در بازه منفی، بازار به تعادل رسید در ادامه شرکت‌هایی که عرضه و تقاضای محدودی دارند، ساختار سود و زیان هم در آن‌ها مسئله‌ای نیست مامن جذب پول خواهد شد.

مجتبی دیبا کارشناس بازار سرمایه نیز با بیان اینکه عارضه‌ها و مشکلات ساختاری به حدی حاد بوده که بعضا سرمایه‌گذاران را از فعالیت در این بازار پشیمان کرده است، عنوان کرد: حقوقی‌ها و حقیقی‌ها فعالان بازار سهام هستند. بخش حقوقی بازار منویات مقام بالاتر (دولت) را به شکل نوسان‌گیری، سرکوب بازار و سلب اعتماد از بازار پیاده‌سازی می‌کند.

برای مشاهده ویدیو گفتگوی فردای اقتصاد با سبحان اسکینی و مجتبی دیبا در برنامه بورسان دوشنبه کلیک کنید: رنج بورس از مشکلات ساختاری


 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بهزاد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    با سلام دولت محترم فقط برای تامین بودجه و غیره داره تو بازار سرمایه و بازار طلا و ارز فعالیت میکنه و منبع برای درآمد خود از جیب مردم آن هم قشر متوسط و ضعیف جامعه نموده است مثال روزهای الان بورس با بازی کردن و خرسی کردن بورس ، بعدی بازار طلا دقیقا مانند واریز قسط مسکن ملی ریزش طلا التماس تفکر،صدا
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    با سرمایه مردم چه کردید ؟؟؟؟؟؟
  • مجید IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    دولت باید هر چه زودتر مشکلات بورس را حل کنه و الا توازن همه چیز به هم می ریزه و ناراضیان از دولت و حکومت بیشتر می شه نرخ گاز پتروشیمی و صنایع را حل کنه تا سود آور باشند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار