۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
 مدیر روحانی معاون وزیر رئیسی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی فرشاد مقیمی را به عنوان سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.

رادار نیوز: این انتصاب با واکنش‌های منفی در افکار عمومی و رسانه‌ها روبه‌رو شده است. فرشاد مقیمی که یکی از نیروهای نزدیک به محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، است در دولت قبل بر کرسی مدیرعاملی ایران‌خودرو تکیه زد و تبدیل به جوان‌ترین مدیرعامل این گروه خودروسازی شد!

دوران مدیریت وی بر کارخانه ایران‌خودرو یکی از تاریک‌ترین دوران این شرکت را رقم زد. شرایط به نحوی پیش رفت که یک سال پس از این انتصاب، وزیر صمت دولت روحانی نیز در پی تغییر این فرد برآمد که لابی‌های رئیس دفتر رئیس جمهور، شرایط را به نفع مقیمی تغییر داد!

پس از انتخاب فاطمی امین به عنوان وزیر صمت وی به سرعت سعی در برکناری مقیمی از مدیرعاملی این شرکت مهم خودروسازی را داشت اما جریان‌های قدرت با لابی‌های گسترده، سعی بر حفظ مقیمی در این جایگاه را داشتند. نهایتا در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ فرشاد مقیمی با ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو ناقص و دپو شده و زیان انباشته چند هزار میلیاردی این شرکت خودروسازی را ترک کرد.

اکنون اما بازگشت دوباره او بر کرسی مهم دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث ایجاد موجی از ناامیدی و بدبینی میان جریان انقلابی شده است چرا که دوباره مسببین وضع موجود را بر کرسی قدرت می‌بینند!

از وزیر جدید صمت توقع می‌رود با نگاهی شایسته‌سالارانه، از انتصاب افراد معلوم‌الحالی که تنها شایستگی‌شان آشنایی با فلان سیاستمدار است، دوری کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها