۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
چهره بورس پس از ۸ روز سبز شد

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را با رشد بیش از ۲ درصدی به پایان رساند و در آستانه ورود مجدد به ابرکانال ۲ میلیون واحد قرار گرفت.

فردای اقتصاد: پس از افت شاخص کل بورس تهران برای ۸ روز متوالی و افت بیش از ۱۱ درصدی این نماگر که به از دست رفتن ابرکانال دو میلیون واحد در روز گذشته و ورود این نمگر به فاز خرسی منجر شده بود، امروز نمایی سبز بر تابلوی معاملات سهام نقش بست. شاخص کل بورس با رشد ۲.۲ درصدی به یک قدمی بازگشت به محدوده دو میلیون واحدی رسید و شاهد ورود پول ۹۷۰ میلیارد تومانی پول‌های حقیقی به جریان دادوستد سهام بودیم. 

حمایتی جدید در راه است

امروز به اهالی تالار شیشه‌ای، جزئیات رسمی از برنامه حمایتی صندوق توسعه از بازار سهام نیز مخابره شد. قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه از انتشار اوراق تامین مالی خبر داد و گفت: از ابتدای هفته بعد، به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال (۵ همت) اوراق تبعی از نوع تامین مالی در بازار توسط این صندوق منتشر می‌شود. یعنی ۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی بابت حمایت از بازار و همچنین پرداخت بخشی از تعهدات صندوق به شرکت‌های کارگزاری انجام خواهد شد. به گفته وی، سال گذشته نیز ۲ همت اوراق تبعی از نوع تامین مالی برای حمایت از بازار توسط این صندوق منتشر شد.

اصلاح آیین‌نامه نرخ خوراک به دولت رفت

همچنین در ساعت معاملاتی بازار، خبر رسید وزارت اقتصاد پیشنهادی تحت عنوان اصلاح آیین‌نامه مربوط به تعیین نرخ خوراک را به هیات دولت ارائه کرده که در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است و بعد از نهایی شدن به صحن هیات دولت می‌رود. پس از آن خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام کرد: در جلسه اضطراری که فردا برگزار می‌شود در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیم گیری می‌شود در نظر داریم که فرمولی مشخص شود تا به پیش‌بینی‌پذیر شدن متغیرهای اقتصادی کمک کند. وی تاکید کرد: با تعیین یک عدد ثابت برای مدت طولانی برای قیمت خوراک موافق نیستیم. باید برای نرخ خوراک فرمولی تعیین شود که متناسب با بازارهای جهانی و داخلی و متغیرهای دیگر تغییر کند. پیشنهاد دادیم فرمول نرخ خوراک حداقل ۳ یا ۵ ساله ثابت باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالباسط معماری صلغی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    درودبرشما موفق باشید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار