۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
پاول دوروف : سودآوری تلگرام نزدیک است

دوروف گفت که تلگرام به رغم رشد درآمدها هنوز سودده نیست ولی به رغم اینکه فقط دو سال از آغاز درآمدزایی این پلتفرم می‌گذرد حالا تلگرام نسبت به رقبای خود مانند توییتر و اسنپ بسیار به سودآوری نزدیک‌تر است. 

فردای اقتصاد - بنیانگذار تلگرام می‌گوید که روزانه ۲.۵ میلیون کاربر به تعداد کاربران این پلتفرم افزوده می‌شود و این در حالی است که امسال تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان از ۸۰۰ میلیون نفر هم گذشته است. 

به گفته پاول دوروف این رشد عظیم در تلگرام باعث افزایش هزینه‌های زیرساختی و مدیریت ترافیک در این پلتفرم شده است هرچند تلگرام با طراحی معماری خود توانسته هزینه‌های خود را تا حد زیادی کم کرده و از طرف دیگر برنامه‌های درآمدزایی آن نیز شروع شده است. 

دوروف گفت که تلگرام به رغم رشد درآمدها هنوز سودده نیست ولی به رغم اینکه فقط دو سال از آغاز درآمدزایی این پلتفرم می‌گذرد حالا تلگرام نسبت به رقبای خود مانند توییتر و اسنپ بسیار به سودآوری نزدیک‌تر است. 

به گفته بنیانگذار تلگرام این پلتفرم برای تامین مالی ادامه رشد تلگرام تا رسیدن به نقطه سر به سر، این هفته حدود 270 میلیون دلار اوراق قرضه تلگرام را به عنوان بهره برداری از اوراق قرضه موجود منتشر کرده است. دوروف گفت:  ما خیلی خوش شانس بودیم که صندوق های سرمایه گذاری شناخته شده با شهرت درخشان را در اختیار داریم.

دوروف گفته که خود شخص او یک چهارم اوراق قرضه جدید تلگرام را خریده و تاکنون ده‌ها میلیون دلار در رشد تلگرام سرمایه‌گذاری کرده و این علاوه بر صدها میلیون دلاری است که طی ده سال گذشته برای فعال نگاه داشتن تلگرام هزینه کرده است. 

دوروف با اشاره به پیشنهاد برخی از افراد به او برای خرید خانه یا جت شخصی گفته که ترجیح می‌دهد روی کارش متمرکز باشد بدون اینکه مالک چیزی باشم. اوهمچنین گفته به غیر از تلگرام روی بیت‌کوین و تون‌کوین هم سرمایه‌گذاری کرده است.

دوروف گفت: صدها میلیون نفر در تلگرام ثبت نام کردند زیرا می خواستند یک پلت فرم پیام رسانی مستقل داشته باشند که کاربران خود را در اولویت قرار دهد. این مسئولیت من - و کار زندگی من - است که به ارائه این پلت فرم ادامه دهم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار