۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
تاسیس یک وزارتخانه‌ برای مهار تورم؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده است، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی سبب بهبود چرخه توزیع، واردات، صادرات، تنظیم بازار و مهار تورم خواهد شد.

جام جم آنلاین: ولی اسماعیلی با اشاره به اینکه کلیات لایحه تشکیل وزارتخانه بازرگانی به تصویب رسیده است، درباره بازگشت این لایحه به کمیسیون اجتماعی نیز افزود: با توجه به اینکه وظایف وزارت بازرگانی به طور دقیق مشخص نشده بود این لایحه به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایرادات این لایحه چه زمانی برطرف خواهد شد؟ عنوان کرد: این مسائل در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یکشنبه هفته آینده این لایحه دوباره در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اهداف احیای وزارت بازرگانی عنوان کرد: حدود ۱۰ سال از ادغام این نهاد می‌گذرد و در این مدت اهدافی مانند رشد تولید و ساماندهی واردات و صادرات محقق نشد. به همین دلیل کاملا مشخص شده که این ادغام موفقیت آمیز نبوده است‌.

اسماعیلی ادامه داد: اکنون ‌چرخه توزیع در کشورمان معیوب است، برای نمونه دامدار از فروش گوسفند و خریدار از خرید گوشت رضایت ندارند، زیرا در این بین فقط دلالان هستند که سود می‌برند.

‌به گفته وی با احیای وزارت بازرگانی چنین مشکلاتی رفع خواهد شد و بازار بدرستی تنظیم و کالاهایی اساسی نیز به شکل مناسبی توزیع می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی سبب کاهش تورم نیز خواهد شد، بیان کرد: اکنون وقتی درباره افزایش قیمت‌ کالاها از مسئولان وزارت صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی سوال می‌شود، آنها پاسخگو نیستند. اما ‌وزیر بازرگانی درباره چنین مسائلی پاسخگو خواهد بود.

 ‌اسماعیلی با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی سبب بهبود شرایط واردات و صادرات کشور نیز خواهد شد، توضیح داد: برای نمونه این روزها در حالی که محصولات پنبه‌کاران مغان روی دست‌شان مانده و دولت پول لازم را برای خریداری آن ندارد، اقدام به واردات پنبه کرده‌اند، چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که ما بدرستی از شرایط صادرات و واردات در کشور مطلع نیستیم و مردم نباید تاوان چنین مسائلی را بپردازند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها