۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
هزینه نجومی برای تشکیل وزارتخانه جدید در دولت رئیسی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد و در این شرایط اقتصادی این عدد، عدد بزرگی است لذا تعدادی از نمایندگان که مخالف فوریت ایجاد وزارت بازرگانی بودند درحال پیگیری هستند که این لایحه مسکوت بماند.

ایلنا: معین‌الدین سعیدی درباره درخواست نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه ۲فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: دولت لایحه ۲ فوریت ایجاد وزارت بازرگانی را ارائه داد و توجیهی هم که داشت این بود که با توجه به شرایط ملتهب بازار نیازمند یک وزارتخانه تخصصی با نیروهای تخصصی در حوزه تنظیم بازار داخلی و خارجی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته‌ای که آن روزها بر رویش مانور داده نشد این بود که تشکیل وزارت بازرگانی چیزی حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد و در این شرایط اقتصادی این عدد، عدد بزرگی است؛ لذا تعدادی از نمایندگان که مخالف فوریت ایجاد وزارت بازرگانی بودند درحال پیگیری هستند که این لایحه مسکوت بماند و امروز هم تعداد کثیری از آنها این درخواست مسکوت ماندن را امضا کردند.

وی درباره این‌که موضوع تشکیل وزارت بازرگانی چندین و چندسال در بین دولت‌ها و مجالس مختلف در رفت‌وآمد است و به نتیجه‌ای هم نرسیده است، بیان کرد: این موضوع حالت پینگ پنگی بین دولت و مجلس در ادوار مختلف داشته است و شرح پرغصه‌ای هم دارد.

سعیدی خاطر نشان کرد: از طرفی بر مبنای قوانین فرادستی موظف به چابک‌سازی دولت هستیم اما داریم ساختارهای جدیدی ایجاد می‌کنیم به نظر من هم شاید دو فوریتش خیلی ضروری نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که توجیه دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی این بوده که بر بازار نظارت داشته باشد، عنوان کرد: با توجه به قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی، خود وزارت جهاد از نظر بخشی از دولت آن اهرم‌های لازم را برای ایجاد سیاست‌گذاری در حوزه تنظیم بازار ندارد و شما همین الان شاهد هستید متأسفانه مرغ از سفره مردم پرواز کرده است. در این شرایط تحلیل برخی از اعضای تیم‌اقتصادی دولت این بوده است که ایجاد وزارت بازرگانی و تیم تخصصی می‌تواند یک مقداری در حوزه تکانه‌های اقتصادی معیشت مردم را دچار آرامش کند و شاید تاثیرگذار باشد، اما از نظر نماینده‌ها نقد جدی به این نظر وارد است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها