۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
ارزش دادوستدهای بورسی در کف ۵ ماهه

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز به زحمت به ۴هزار میلیارد تومان رسید که کمترین سطح از ۲۶ بهمن سال گذشته بود.

فردای اقتصاد: بعد از پایان سرد اولین ماه تابستان برای بورسی‌ها، معاملات امروز بازار سرمایه با افت شاخص‌ها آغاز شده بود اما در ادامه شاهد فروکش تب فروش و فاصله گرفتن نماگرها از کف روزانه بودیم. به این ترتیب در نهایت معاملات امروز بورس تهران با افت ۰.۳ درصدی شاخص کل و رسیدن این نماگر به محدوده یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد پایان یافت. نماگر هم‌وزن اما با سطوح سبز تابلو بازگشت و رشدی حدود ۰.۳ درصدی را نشان داد.

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز به زحمت به ۴هزار میلیارد تومان رسید که کمترین سطح از ۲۶ بهمن سال گذشته بود. بخشی از این دادوستدهای کم‌مقدار به فضای رکودی حاکم بر بورس و بخشی نیز به متوقف بودن نمادهای پرتعدادی بازمی‌گردد که در روزهای انتهایی تیرماه راهی مجمع شدند. در آخرین روز مرداد شاهد برگزاری مجامع سالیانه ۷۷ شرکت بودیم. 

نگاهی به تابلوی معاملات سهام از رشد قیمت ۵۴ درصد از نمادهای معاملاتی در کنار افت ۲۹۴ (۴۶ درصد) حکایت می‌کند. در این میان اما شاهد تشکیل صف خریدی به ارزش ۴۸۳ میلیارد تومان در ۵۵ سهم بودیم. 

گزارش‌های خوبی از عملکرد فصلی شرکت‌ها تا به اینجای کار منتشر شده که انتظار می‌رود پس از آرام شدن فضای حاکم بر بازار سهام، توجه معامله‌گران به این گزارش‌ها نیز جلب شود. موضوعی که می‌تواند در بهبود وضعیت دادوستدها و بازگشت رونق به بازار موثر واقع شود. هرچند همچنان ریسک سیاستگذاری‌ها بازار را تهدید می‌کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی شاخص اطمینان فردای اقتصاد نیز این نگرانی در میان مدیران بورسی نشان می‌دهد. جایی با وجود ارزندگی بالا و همین طور احتمال نسبتا پایین ریزش سنگین اما اعتماد به بورس کاهش یافته است. کاهش اطمینان بورسی‌ها برای زمین زدن تورم و همینطور کم شدن فرصت خرید از نکات قابل توجه نتایج این نظرسنجی بود. کاهش اعتمادی که به نظر به وقایع اخیر رخ داده در بازار سرمایه برمی‌گردد؛ اتفاقاتی همانند نامه معروف افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت گاز صنایع که ریسک سرمایه‌گذاری را در نگاه فعالان بورسی افزایش داده است.

در این خصوص ببینید: پیش‌بینی ۵۱ مدیر بورسی از آینده سهام

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار