برنامه کامل بورسان یکم مردادماه

آغاز کم‌رمق مرداد بورس

با حضور حمید مرتضی کوشکی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی مهرگان و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
آغاز کم‌رمق مرداد بورس

بورس تهران اولین روز مردادماه را منفی آغاز کرده بود اما در ادامه با کاسته شدن از فشار عرضه‌ها بخشی از افت روزانه جبران شد.

فردای اقتصاد: شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد افت همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۹۷۶ واحدی عقب‌نشینی کرد، در معیار هم وزن اما شرایط مساعدتر پیگیری شد به نحوی که در دومین روزکار هفته جاری با افزایش ۰.۲۹ درصدی به طور مجدد به کانال ۷۰۰ هزار واحدی بازگشت.

در بازار روز یک‌شنبه ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد. در این روز معاملاتی از مجموع سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی نیز بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی خارج شد. در آن سوی بازار اما صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط با ورود رقمی بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان پول از سوی سرمایه‌گذاران خرد همراه شدند.

امروز ۵۴ درصد بازار مثبت و ۴۶ درصد دیگر در مدار منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند. ارزش کل سفارش‌های خرید روی تابلو در مجموع نمادهای سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در پایان بازار به رقم ۵۲۸ میلیارد تومان رسید. ارزش کل سفارش‌های فروش نیز ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود. در روز جاری ۷۰ شرکت‌ با صف‌ سنگین به معاملات روزانه خود پایان دادند و در مقابل ۵۵ شرکت نیز با صفوف خرید همراه بودند. البته ارزش صف‌های خرید بیشتر بود.

در برنامه امروز بورسان؛ حمید مرتضی کوشکی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی مهرگان وضعیت فعلی و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه را تشریح کرد. حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل هم در ادامه به بررسی وضعیت بازارهای جهانی پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    آقای شیبانی بهترین هستن!
  • علاقمند به اقتصاد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    ممنون از هر دو کارشناس و آقای طهانی